  • 1. Data: 2010-03-13 15:27:11
    Temat: spolka z o.o. sp komandytowa
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    jako ze coraz wiecej widze takich podmiotów
    chcialbym usystematyzować wiedzę na ten temat

    proszę, jesli sie myle wyprowadzić mnie z błędu

    sp. z o.o. komandytowa zaklada sie po to zeby m.in. uniknąć podwójnego
    opodatkowania zysków ?

    zeby powołać taki "twór"
    trzeba zalożyć spolkę z o.o. a nastepnie zalożyć spółkę komandytową w
    której ta spolka z o.o. bedzie komplementariuszem, a reszta wspolników
    komandytariuszami ?

    oczywiście obie te spolki będa istniały wiec obie bedą musialy rozliczać
    sie z US, ZUSEM, KRSem ?

    mam rozumieć ze pracowników zatrudnia społka komandytowa, wszelkie
    zobowązania i należności są tez na społkę komandytową ?

    tak wiec czy spolka z o.o. ma jakiś dochód? bedzie sie rozliczac ? jesli
    tak to z czego ? z zadządzania spolką komandytowa?

    czy zarząd takiej spółki komandytowej moze być zarządem spolki z o.o.
    czy wrecz nie powinien ?

    Michał

  • 2. Data: 2010-03-13 17:00:23
    Temat: Re: spolka z o.o. sp komandytowa
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tak wiec czy spolka z o.o. ma jakiś dochód? bedzie sie rozliczac ? jesli
    > tak to z czego ? z zadządzania spolką komandytowa?

    będzie partycypować w zysku Sp.k zgodnie z umową spółki :)

    Bogdan

  • 3. Data: 2010-03-13 18:55:38
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):
    > jako ze coraz wiecej widze takich podmiotów
    > chcialbym usystematyzować wiedzę na ten temat

    Jeśli chce się zrobić porządną konstrukcję (albo porządny wałek), to nie pyta
    się na usenecie, tylko idzie do dobrego prawnika. To kosztuje raptem kilkaset
    złotych (za ogólne porady) do kilku-kilkunastu tysięcy złotych (za niezłe
    umowy spółki i odpowiednie ukształtowanie zarządów, wynagrodzeń, stosunków z
    kontrahentami).

    > sp. z o.o. komandytowa zaklada sie po to zeby m.in. uniknąć podwójnego
    > opodatkowania zysków ?
    Tak.

    > zeby powołać taki "twór"
    > trzeba zalożyć spolkę z o.o. a nastepnie zalożyć spółkę komandytową w
    > której ta spolka z o.o. bedzie komplementariuszem, a reszta wspolników
    > komandytariuszami ?
    Tak.

    > oczywiście obie te spolki będa istniały wiec obie bedą musialy rozliczać
    > sie z US, ZUSEM, KRSem ?
    Tak. Z ZUS-em tylko jeśli będzie miała co rozliczać.

    > mam rozumieć ze pracowników zatrudnia społka komandytowa, wszelkie
    > zobowązania i należności są tez na społkę komandytową ?
    To zależy, co chcesz osiągnąć.

> [...]
    To zależy, co chcesz osiągnąć.

    > czy zarząd takiej spółki komandytowej moze być zarządem spolki z o.o.

    GK

  • 4. Data: 2010-03-13 18:58:43
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > proszę, jesli sie myle wyprowadzić mnie z błędu
    >
    > sp. z o.o. komandytowa zaklada sie po to zeby m.in. uniknąć podwójnego

    nie tyle podwójnego co optymalniejsze rozłożenie w czasie.

    macso

  • 5. Data: 2010-03-16 22:32:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Mar 2010, macso wrote:

    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał

    > nie tyle podwójnego co optymalniejsze rozłożenie w czasie.

    ??
    Od czasu, kiedy dywidendę nieco podniesiono, za to PIT od większych
    kwot wyraźnie zmalał (kiedyś było to bodaj 15% dywidendy oraz
    do 40% PIT), zdecydowanie chodzi o podwójne opodatkowanie zysków
    kapitałowych.
    Wypłacenie sobie wysokiego wynagrodzenia za pracę nie jest
    "zyskiem kapitałowym", tak dla porządku ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-03-16 22:34:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Mar 2010, Usrobo wrote:

    > czy zarząd takiej spółki komandytowej moze być zarządem spolki z o.o.
    > czy wrecz nie powinien ?

    A skąd wziąłeś zarząd w SK??
    W spółce cywilnej też chcesz powoływać "zarząd"? :)
    No może z SC ciut przesadziłem, ale wprost, z mocy przepisu,
    jest to takie samo rozwiązanie jak w SJ: są *wspólnicy*,
    którzy *bezpośrednio* kierują (i odpowiadają za) sprawami
    spółki. W odróżnieniu od SJ - nie wszyscy.
    Ale pojęcie "zarządu" w SK (podobnie jak w SJ i SC) po
    prostu nie istnieje.

    BTW: rozważ sobie np. firmę "pierwsza spzoo druga spzoo S.C."
    (albo to samo z "S.J." na końcu)
    Bo może nie dopuszczasz do siebie myśli, że *osoby prawne*
    mogą zawierać zarówno umowy jak i tworzyć spółki *osobowe*? :)
    Nie ma przeszkód dla spółki osobowej spółek kapitałowych.
    A w osobowej odpowiadają właśnie osoby - wpólnicy,
    nie trzeba "zarządu".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-03-18 16:51:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    [ ciach ]
    > Nie ma przeszkód dla spółki osobowej spółek kapitałowych.

    Przy tej okazji powraca mi na mysl pytanie, co sie stanie,
    gdy spolki kapitalowe utworza zamkniety cykl wlasnosciowy
    pozbawiony udzialowcow-osob fizycznych. Jak wyglada ich
    status prawny i decyzyjny. Spolka nie moze posiadac wlasnych
    akcji, ale zamkniety graf skierowany spolek? To w praktyce
    oznacza samodzierzawie zarzadow. No i teraz, skad mi sie
    wzielo to pytanie: jaki jest status wlasnosciowy takich
    bankow jak JP Morgan lub Goldman Sachs.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-03-18 19:15:40
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Thu, 18 Mar 2010 16:51:13 +0000, Jacek_P napisał(a):

> [...]
    > spolek? To w praktyce oznacza samodzierzawie zarzadow. No i teraz, skad
    > mi sie wzielo to pytanie: jaki jest status wlasnosciowy takich bankow

    Noo tak to wygląda w zarysie. Stary pomysł.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 9. Data: 2010-03-18 20:21:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Smok Eustachy napisal:
    > Noo tak to wygląda w zarysie. Stary pomysł.

    Ale co 'wyglada w zarysie'? Znasz taka kolekcje
    wsobnie-wlascicielskich spolek bez fizycznego wlasciciela?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-03-18 23:29:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Mar 2010, Jacek_P wrote:

    > Przy tej okazji powraca mi na mysl pytanie, co sie stanie,
    > gdy spolki kapitalowe utworza zamkniety cykl wlasnosciowy
    > pozbawiony udzialowcow-osob fizycznych.

    Zdaje się w przepisach jest jakaś konstrukcja, mająca
    zapobiec takim machinacjom. Nominalnie przynajmniej.
    I o ile mnie pamięć nie myli, ładnych parę lat temu (być
    może w zeszłym tysiącleciu) ktoś tu się skarżył, że mimo
    ewidentności sąd rejestrowy nie kiwa palcem aby takim
    problemem się zająć.

    pzdr, Gotfryd