  • 1. Data: 2008-02-24 11:31:51
    Temat: 1/4 etatu a cały jaka różnica w różnych świadczeniach?
    Od: "KMAJSZEK" <m...@w...pl>

    Witam, jestem zatrudniony na 1/4 etatu, nie wiem jednak jakie to będzie
    miało następstwa w przyszłości. Na przykład czy będę miał jakąś minimalną
    "rencine" czy może nic mi się nie odłoży z tym marnych 300zł zarabianych
    oficjalnie miesięcznie i kiedyś nie będę miał na chleb. Dalej czy gdybym
    uległ wypadkowi moje dzieci dostaną po mnie rentę, jeśli tak to jaką? Muszę
    mieć jakieś konkrety jeśli chcę się ubiegać u pracodawcy o cały etat, bo
    dotychczas zawsze mnie jakoś zbywa.
    Dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-02-25 09:13:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KMAJSZEK" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam, jestem zatrudniony na 1/4 etatu, nie wiem jednak jakie to będzie
    > miało następstwa w przyszłości.

    Pytanie podstawowe - czy faktycznie pracujesz 10 godzin w tygodniu, czy
    tylko na papierze jest 1/4 a w rzeczywistosci wiecej?
    Jesli ta druga opcja, to zbierasz dowody, skladasz pozew (+ewentualne
    doniesienei do prokuratury) i przestepca - Twoj pracodawca pieknie doplaca
    tyle ile trzeba (i Tobie i do ZUS-u).
    Jesli pierwsza - no to coz - wszystko gra. Masz odprowadzane skladki na
    wszystkie ubezpiueczenia - ale zapewne podstawa naliczenia ich jest marna,
    wiec sie nie zdziw, jak rente czy emeryture dostaniesz w wysokosci np.
    102,35. Po prostu moze rozejrzyj sie za dodatkowa praca - skoro tylko przez
    10 godzin w tygodniu pracujesz.
    Jesli kwota wynagrodzenia na umowie jest nizsza od najnizszego wynagrodzenia
    za pelny etat (te tysiac iles tam zlotych), to dodatkowym minusem jest brak
    odprowadzanych skladek na Fundusz pracy i w konsekwencji niemoznosc
    uzyskania zasilku dla bezrobotnych w razi eutraty tej pracy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2008-02-25 09:29:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > Muszę
    > mieć jakieś konkrety jeśli chcę się ubiegać u pracodawcy o cały etat, bo

    Mysle, ze pracodawca sobie doskonale z tego zdaje sprawe i postawi sprawe
    jasno - albo morda w kubel - albo na bruk. Jego obchodzi bowiem tylko i
    wylacznie maksymalizacja jego zyskow, przyszlosc Twoja, czy Twoich dzieci
    nie obchodzi go w najmnijeszym stopniu.
    Tak wiec najlepsza dla Ciebie procedura postepowania, to rozejrzenie sie za
    nowa praca z uczciw(sz)ym rownoczesne zbieranie dowodow a nastepnie sad
    pracy. A moze po prostu - wez sie chlopie w garsc - i wyjedz na Wyspy! Jesli
    wiecej takich jak Ty tak wlasnie zrobi, to wkrotce takie skurwysyny, jak
    Twoj pracodawca beda musialy zmienic metody (albo sami wyjada za robota).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2008-02-25 23:29:11
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 24 Feb 2008 12:31:51 +0100, "KMAJSZEK" <m...@w...pl>
    wrote:

    >mieć jakieś konkrety jeśli chcę się ubiegać u pracodawcy o cały etat, bo
    >dotychczas zawsze mnie jakoś zbywa.
    Z punktu widzenia pracodawcy dobra podstawa do ubiegania sie o caly
    etat beda potrzeby pracodawcy a nie Twoj problem z renta w
    przyszlosci.

    Chyba ze oprocz:
    >tym marnych 300zł zarabianych
    >oficjalnie miesięcznie
    masz od niego jakies nieoficjalnie zarabiane pieniadze? no to podstawa
    sa przepisy kodeksu pracy i pewnie innych ustaw. Pamietaj jednak ze
    Twoje 300 oficjalne + 1000 nieoficjalne nie da Ci 1300 oficjalnych.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info