  • Date: Sat, 27 Jun 2009 14:50:40 +0200
    Subject: zadłużone mieszkanie
    From: Grzegorz <g...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo

    Witam,
    proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Rodzice mieszkają (są głównymi najemcami) w mieszkaniu spółdzielczym (nie
    wykupionym), razem z nimi zameldowany jest mój brat.
    Brat wyprowadził się w listopadzie 2008 ale nadal jest zameldowany.
    Obecnie rodzice są w bardzo ciężkiej sytuacji finansowej - potracili
    pracę skutkiem czego nie płacili za czynsz i zadłużyli mieszkanie.
    Dowiedziałem się w administracji, że sprawa zostanie skierowana do sądu z
    początkiem lipca.

    Proponowałem im zamianę mieszkania i spłatę długów. Moje mieszkanie
    (własnościowe) jest co prawda mniejsze ale tańsze w utrzymaniu. Niestety
    nie odpowiada im taka zamiana.

    Czy brat tak samo jak rodzice zostanie obciążony tym zadłużeniem przez sąd
    skoro jest tam zameldowany?
    Czy możliwa jest taka sytuacja, że brat spłaci ich długi w zamian za
    przejęcie praw członkowskich do lokalu a rodziców eksmitują?