  • 11. Data: 2021-04-14 11:57:22
    Temat: Re: wzmacniał postawy patriotyczne
    Od: Kviat

    W dniu 14.04.2021 o 11:02, J.F. pisze:

    > A to zalezy co napisal w opinii - jesli "co stanowi przestepstwo z art
    > xxx", to wyszedl poza swoje kompetencje.

    Jak z dzieckiem...

    To nie powoduje, że propagowanie ustroju faszystowskiego przestaje być
    przestępstwem.

    > A "Polska dla Polakow" czy
    > "nie beda nami rzadzic Zydzi z Izraela i UE" ?

    Jak z dzieckiem...

    Też nie.

    > Bieglych trzeba zmienic :-)

    Jak z dzieckiem...

    Wywalić prokuratora za brak kompetencji.

    > Albo wytknac im zaangazowanie polityczne i naginanie faktow - chocby
    > na podstawie usilnej checi przypisania przestepstwa :-)

    Jak z dzieckiem... upośledzonym.

    > Ale co - obywatel nie moze miec swojego zdania ?

    Jak z dzieckiem... upośledzonym.

    Może.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 12. Data: 2021-04-14 12:40:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.04.2021 o 09:48, Kviat pisze:

> [...]
    > narodowej"." - co jest oczywistą nieprawdą (Art.256 KK)
    >
    > Czy teraz dostrzegasz już kuriozum twojej "racji"?

    JA nie twierdzę, że tro jest przestępstwo, ani, ze ne jest. Stwierdziłem
    tylko, ze rolą biegłego nie jest ocena tego faktu. nie jest, bo poza
    samym wyczerpaniem znamion przestępstwa formalnych, mamy jeszcze ogólne
    opisane na początku kodeksu karnego. Od ich oceny biegły nie jest.

    > No i?
    > Napisałeś to, ponieważ prokurator miała rację?

    Ma rację, ze biegły nie jest od tego oceny.

    Natomiast nie chce mi się czytać dokładnie tych głupot i oceniać, na
    nile to stanowiło przestępstwo, a na ile nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2021-04-14 12:43:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 11:57:22 +0200, Kviat wrote:

    > Jak z dzieckiem...
    >
    > To nie powoduje, że propagowanie ustroju faszystowskiego przestaje być
    > przestępstwem.

    No ale prokurator mu slusznie zarzuca, ze to nie jest jego rola,
    ustalac o jakie przestepstwa chodzi.
    I opina ma "powazne usterki" :-)

    >>> 2) propagowanie ustroju faszystowskiego nie jest wzmacnianiem postaw

    > Jak z dzieckiem...
    > Też nie.

    No, wypadaloby, abys uzasadnil, ze to nie jest wzmacnianie
    patriotycznej postawy.

    Ale co tam bedziesz uzasadnial - nie jestes bieglym, twoja opinia sie
    nie liczy :-)

    Natomiast biegly ... fajnie by bylo, aby uzasadnil, gdzie tu widzi
    propagowanie ustroju faszystowskiego.

    > Jak z dzieckiem...
    > Wywalić prokuratora za brak kompetencji.

    Ale kto ma wywalic?
    Moze jest zadowolony z jego dzialan i kompetencji :-)

    > Jak z dzieckiem... upośledzonym.

    Ale to jednak jest jakis argument :-P

    > Jak z dzieckiem... upośledzonym.
    > Może.

    No to moze, ma i glosi.
    A ty go chcesz ukarac?

    J.

  • 14. Data: 2021-04-14 13:09:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Apr 2021 13:14:22 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > Na początku kwietnia prokuratura po raz drugi umorzyła sprawę. Jak
    > informuje Bartłomiej Ciążyński, doradca społeczny prezydenta ds. tolerancji
    > i przeciwdziałania ksenofobii, w uzasadnieniu umorzenia prokurator
    > Małgorzata Szymańska wyjaśnia, że w ogólnym odbiorze wypowiedź Międlara
    > miała na celu wzmocnienie postaw patriotycznych. W ocenie prokuratury
    > hasła, które padały na marszu, nie są mową nienawiści, zaś "wyrazem
    > dozwolonej prawem krytyki, określeniem wskazującym w pewnym stopniu
    > negatywne nastawienie jego autora do tej grupy narodowej".

    A jest gdzies zapis tej wypowiedzi?
    Moze dobrze by bylo aby kazdy sobie ocenil ... no tak, tylko ze wtedy
    bedzie 30 mln opinii :-)

    J.

  • 15. Data: 2021-04-14 14:51:45
    Od: Kviat

    > JA nie twierdzę, że tro jest przestępstwo, ani, ze ne jest.

    Nawet średnio rozgarnięte dziecko wie, że propagowanie ustroju
    faszystowskiego jest przestępstwem. Ale ty oczywiście nie wiesz - nie
    jesteś od rozstrzygania...

    Co oczywiście nie przeszkodziło ci stwierdzić, że prokurator miała rację
    (choć powiedziała głupoty, sprzeczne z logiką i ze stanem faktycznym) -
    tu już jesteś od rozstrzygania.

> [...]
    > samym wyczerpaniem znamion przestępstwa formalnych, mamy jeszcze ogólne
    > opisane na początku kodeksu karnego. Od ich oceny biegły nie jest.

    Pokaż palcem, z którego miejsca tego cytatu wynika, że biegły przesądził
    o przestępstwie.

    "- Najbardziej kuriozalne w tym postanowieniu jest to, że instytut
    biegłych wydał opinię. Biegli językoznawca i historyk ocenili tamte
    hasła jako mowę nienawiści i propagowanie ustroju faszystowskiego.
    Prokuratura uznała, że biegły nie jest od tego, by przesądzać, co jest
    przestępstwem z art. 256 i257 Kodeksu karnego - komentuje Bartłomiej
    Ciążyński.""

> [...]

    > nile to stanowiło przestępstwo, a na ile nie.

    Nawet średnio rozgarnięte dziecko wie, że propagowanie ustroju

    Da się propagować ustrój faszystowski nie popełniając przestępstwa?
    Podaj przykład.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 16. Data: 2021-04-14 15:02:02
    Od: Kviat

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Biegli językoznawca i historyk ocenili tamte hasła jako mowę nienawiści
    i propagowanie ustroju faszystowskiego.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    *******************
    Prokuratura uznała,
    *******************
    że biegły nie jest od tego, by przesądzać, co jest przestępstwem z art.
    256 i 257 Kodeksu karnego - komentuje Bartłomiej Ciążyński."

    Wygląda na to, że umiejętność czytania ze zrozumieniem staje się coraz
    bardziej zanikającą umiejętnością.

    > No, wypadaloby, abys uzasadnil, ze to nie jest wzmacnianie
    > patriotycznej postawy.

    Jeżeli do tej pory tego nie wiesz, to już nic ci nie pomoże.
    Zawsze możesz spróbować wróć do szkoły, skoro jej nie przeszedłeś.

  • 17. Data: 2021-04-14 15:05:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Apr 2021 14:51:45 +0200, Kviat wrote:
> [...]

    > Co oczywiście nie przeszkodziło ci stwierdzić, że prokurator miała rację
    > (choć powiedziała głupoty, sprzeczne z logiką i ze stanem faktycznym) -

    Ale miala racje, ze od rozstrzygania czy to jest przestepstwo to jest
    sad, w pewnym stopniu prokurator, a nie dziecko czy biegly :-)

    A na razie ... to chyba to:
    https://www.facebook.com/PomnikZolnierzyWykletychWro
    claw/videos/narodowy-dzie%C5%84-pami%C4%99ci-%C5%BCo
    %C5%82nierzy-wykl%C4%99tych-we-wroc%C5%82awiu-1-iii-
    2019-godz2000-mars/1250031255155855/

    Nie liczcie, ze bede cale 50 minut ogladal, ale fragmenty propagujace
    ustroj faszystowski mozesz wyszukac i podac :-)

    Zwracam jednak uwage, ze cala demonstracja to chyba jednak byla
    skierowana przeciw ustrojowi komunistycznemu, przynajmniej tak by z
    nazwy wynikalo :-)

    J.