  • 1. Data: 2004-11-09 09:57:59
    Temat: wyrok sądowy i jego wykonanie
    Od: g...@i...pl (NW)

    Szanowni Państwo,
    12.02 2003 zakupiłem na aukcji ,,Allegro,, procesor za sumę 365zł.Niestety
    okazało się,że sprzedawca był oszustem, który oszukał wiele osób na aukcjach
    w tym również i mnie.Procesora nie otrzymałem.6 września zapadł wyrok
    skazujący oszusta z art.286par.1 k.k na okres półtora roku pozbawienia
    wolności.Wyrok został warunkowo zawieszony na okres próby wynoszącej cztery
    lata.W okresie próby oszust na podstawie orzeczenia sądu ma w całości
    naprawić szkody poprzez zapłate wyłudzonej kwoty.Oszust mieszka w
    Bolesławcu, a ja w Gorzowie.
    Orzeczenie uprawomocniło się 04.10.2003
    Moje pytania brzmią?
    1.Czy muszę pisać jeszcze jakieś pisma do sądów, komornika,ażeby odzyskać
    moje pieniądze.Jestem totalnym laikiem z dziedziny prawa,usłyszałem już
    jednak informacje od pewnego prawnika,że muszę wysłać jakieś pismo o
    klauzuli wykonalności????Co to w ogóle jest i czy rzeczywiście jest to
    konieczne?
    2.W jaki sposób zażądać ,gdzie skierować pisma,ażeby skazany zapłacił mi
    równiez osetki za zwłokę do momentu zwrotu pieniędzy.
    3.Czy według orzeczenia sądu skazany ma aż cztery lata na zwrot całej sumy?
    Serdecznie dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Norbert

    Pracuj w portalu INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f1839