    From: "Marcin" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrok Sądu - koszty + grzywna
    Date: Fri, 24 Oct 2003 20:31:44 +0200

    > kara - rok na trzy lata w zawieszeniu
    > koszty sądowe (biegli, etc.) - 20.000 PLN (dwadzieścia tysięcy)
    > grzywna (naprawienie szkody, etc) - 2000 PLN (dwa tysiące)
    >
    > osoba na którą padł wyrok jest bezrobotna, nic nie posiada... i nie ma za
    > bardzo jak tego spłacić....
    > nawet w przypadku rozłożenia sumy 20.000 na raty (na maksymalny
    dopuszczalny
    > okres, czyli 3 lata).
    >
    > 1. w przypadku nie zapłacenia grzywny 2000 PLN, Sąd może odwiesić
    wyrok....
    > tak?

    Grzywna jest karą, która musia zostać wykonana.

    > 2. w przypadku nie spłacania kosztów sądowych - sprawia trafia do
    > komornika... ale on nie może wyegzekwować należności... co się stanie
    dalej?
    > czy również Sąd może odwiesić wyrok?

    Sędzia może umorzyć grzywnę i koszty, gdy egzekucja okarze się bezskuteczna,
    jednak na pewno tego nie zrobi przy tak dużej grzywnie i kosztach. A co
    dalej ? Skazany/Skazana zostanie wezwany na posiedzenie, na którym Sędzia
    może zamienić grzywnę i koszta na pracę spełecznie-urzyteczną i dany osobnik
    odpracuje to co miał zaplacić, lub na karę zastępczą pozbawienia wolności i
    dana osoba to odsiedzi.

    > Co, gdy dana osoba zacznie pracować lub założy własną działalność?

    Będzie musiała zacząc splacać, a jak nie to komornik zacznie sciagąć.

    > 3. zatarcie się wyroku - czy następuje automatycznie, czy trzeba pisać
    > podanie po 3ch latach.

    Zależy czy nie zostało to ustalone na dłuższy okres czasu, jeśli nie to nie
    trzeba nic pisać i sprawa ulegnie przedawnieniu

    > czy po niespłaceniu kosztów sądowych jest możliwe zatarcie?

    Nie.

    > czy po spłaceniu wszystkiego jest ono możliwe wcześniej?

    Nie. Raczje nie, bo nie jestem pewny.

    > Pytania są czysto teoretyczne - proszę o odpowiedź :-)

    Pozdrawiam,-