  • 1. Data: 2006-01-03 17:39:26
    Temat: wypowiedzenie umowy najmu lokalu mieszkalnego
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

    witam grupowiczow

    wynajalem mieszkanie (ja jestem najemca) w umowie najmu lokalu mieszkalnego mam
    nastepujacy zapis
    1. Strony zawieraja umowe na okres 2 lat, poczawszy od dnia 1 sierpnia 2005r.
    2. Strony moga wypowiedziec umowe z zachowaniem jednomiesiecznego okresu
    wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.

    czy na podstawie zapisu w pkt 1 wynajmujacy moze zadac ode mnie dodatkowej
    oplaty, kary za wypowiedzenie umowy przed uplywem dwoch lat ?

    dziekuje za informacje
    lajon74

  • 2. Data: 2006-01-03 18:43:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lajon74 wrote:
> [...]
    >
    > czy na podstawie zapisu w pkt 1 wynajmujacy moze zadac ode mnie dodatkowej
    > oplaty, kary za wypowiedzenie umowy przed uplywem dwoch lat ?

    Nie. Nie kary.
    Natomist ustawa precyzuje dokładnie kiedy możesz umowę wypowiedzieć.
    I zdaje się nie będzie to takie proste.

    Dawno tam nie zaglądałem, więc o szczegółach pisał nie będę, bo mogą
    wyjśc bzdury.

  • 3. Data: 2006-01-03 18:49:18
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

    > Natomist ustawa precyzuje dokładnie kiedy możesz umowę wypowiedzieć.

    a jaka to ustawa

    jalon74

  • 4. Data: 2006-01-03 18:52:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    lajon74 napisał(a):
> [...]
    >
    > czy na podstawie zapisu w pkt 1 wynajmujacy moze zadac ode mnie dodatkowej
    > oplaty, kary za wypowiedzenie umowy przed uplywem dwoch lat ?

    W takiej formie punkt 2 jest nieważny, bo jest niezgodny z art.673§3
    kodeksu cywilnego, umowa trwa 2 lata, możesz sie wcześniej wyprowadzić,
    ale musisz płacić czynsz.

    KG

  • 5. Data: 2006-01-03 19:25:30
    Od: "lajon74" <l...@p...onet.pl>

[...]

    czy mam jakies mozliwosci zeby wczesniej zakonczyc umowe ?
    - porozumienie stron ? jesli do takiego dojdzie, to czy po podpisaniu pozniej
    wynajmujacy moze zadac ode mnie jakis dodatkowych oplat ?
    - czy w tej sytuacji moge podwazyc umowe za niezgodna z przepisami i uznac za
    niewazna ?

    lajon74

  • 6. Data: 2006-01-03 19:33:17
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lajon74" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > czy na podstawie zapisu w pkt 1 wynajmujacy moze zadac ode mnie dodatkowej
    > oplaty, kary za wypowiedzenie umowy przed uplywem dwoch lat ?

    Żadnej kary nie będzie od ciebie żądał. Będzie tylko chciał abyś zapłacił
    czynsz do końca 2-letniego okresu. To jest niestety dla ciebie ta kara.

    pozdr. Robert

  • 7. Data: 2006-01-04 12:28:24
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "lajon74" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy na podstawie zapisu w pkt 1 wynajmujacy moze zadac ode mnie dodatkowej
    > oplaty, kary za wypowiedzenie umowy przed uplywem dwoch lat ?

    Poczytaj ustawe o ochronie praw lokatorow bo IMO nie mozesz mu wypowiedziec
    tej umowy.

    Jacek