  • 1. Data: 2004-01-05 01:56:46
    Temat: wypowiadanie umów najmu lokalu użytkowego
    Od: "Mariusz" <b...@g...pl>

    Cześć grupie!
    Jest umowa na czas określony np na rok, jednocześnie jest paragraf , że
    umowa może być rozwiązana przez obie strony z wypowiedzeniem dwumiesięcznym.
    Moje pytanie brzmi, czy w umowie na czas określony wynajmujący może
    wypowiedzieć lokal użytkowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu
    wypowiedzenia zgodnie z zawartą umowa najmu z najemcą?
    Czy czasem nie jest tak, że okres wypowiedzenia może zastosować najemca, a
    wynajmujący musi z tym czekać do wygaśniecia tej umowy?
    Czy wynajmujacy (właściciel) może w umowie najmu na czas okreslony zastrzec
    sobie prawo wypowiedzenia tejże umowy
    np. z przyczyn niezależnych od wynajmujacego?
    Oczywiście wiem o możliwości wypowiedzenia najmu nawet bez wypowiedzenia
    jeśli najemca nie płaci przez dwa okresy lub rażąco narusza zasady umowy.
    Jeśli mogą być inne możliwości rozwiązania takiej umowy to napiszcie.

    Jest to dla mnie bardzo pilna sprawa, proszę o szybkie podjęcie tematu.

  • 2. Data: 2004-01-05 10:26:05
    Temat: Re: wypowiadanie umów najmu lokalu użytkowego
    Od: "Mariusz" <b...@g...pl>

    Użytkownik "cziwor" <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:btbd1k$hn4$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Mariusz" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > dwumiesięcznym.

    > Jak stoi napisane w umowie że może być rozwiązana przez jedną ze stron z
    > zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia to piszesz wypowiedzenie
    > umowy (bez podania przyczyna jak nie masz ochoty) i po dwóch miesiącach
    > lokal ma być pusty.
    >
    > Pozdrowienia
    > TS
    >Witam!
    Chciałbym żeby tak było jak mówisz, ale wydaje mi się, że tylko najemca może
    wypowiedzieć umowę w czasie trwania umowy z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia, działa to jednostronnie.
    Bo tak na zdrowy rozsądek jaki sens miałoby podpisywanie umów np. na rok
    skoro własciciel mógłby tę umowę wcześniej wypowiedzieć. Może chyba wtedy
    jeżeli obie strony się na to zgadzają.
    Mój problem polega na tym, że ja bym chciał, a najemca nie.
    Proszę o opinię.
    Pozdrowienia.

  • 3. Data: 2004-01-05 10:39:37
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

> [...]
    > Chciałbym żeby tak było jak mówisz, ale wydaje mi się, że tylko najemca może
    > wypowiedzieć umowę w czasie trwania umowy z zachowaniem okresu

    A dlaczego? Przecież jeśli w umowie nie jest określone, że tylko
    jedna ze stron może wypowiedzieć umowę, to może to zrobić każda.
    Jak masz umowę o pracę z określonym okresem wypowiedzenia,
    to przecież też ta umowa może być wypowiedziana zarówno przez
    pracownika jak i przez pracodawcę, prawda?

    > Bo tak na zdrowy rozsądek jaki sens miałoby podpisywanie umów np. na rok
    > skoro własciciel mógłby tę umowę wcześniej wypowiedzieć. Może chyba wtedy
    > jeżeli obie strony się na to zgadzają.

    Hmmmm... A jaki sens miałoby podpisywanie umów na rok, skoro
    najemca mógłby tę umowę wcześniej wypowiedzieć? To taka sama
    logika. Obie strony mają możliwość wypowiedzenia - przecież
    zarówno u najemcy jak i u właściciela mogą się pojawić
    jakieś powody do wcześniejszego rozwiązania umowy. Czemu
    tylko najemca miałby być na uprzywilejowanej pozycji?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 4. Data: 2004-01-05 11:04:08
    Od: "cziwor" <t_cziworodis@.tociach.poczta.onet.pl>