    From: "Mariusz" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wypowiadanie umów najmu lokalu użytkowego
    Date: Mon, 5 Jan 2004 02:56:46 +0100

    Cześć grupie!
    Jest umowa na czas określony np na rok, jednocześnie jest paragraf , że
    umowa może być rozwiązana przez obie strony z wypowiedzeniem dwumiesięcznym.
    Moje pytanie brzmi, czy w umowie na czas określony wynajmujący może
    wypowiedzieć lokal użytkowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu
    wypowiedzenia zgodnie z zawartą umowa najmu z najemcą?
    Czy czasem nie jest tak, że okres wypowiedzenia może zastosować najemca, a
    wynajmujący musi z tym czekać do wygaśniecia tej umowy?
    Czy wynajmujacy (właściciel) może w umowie najmu na czas okreslony zastrzec
    sobie prawo wypowiedzenia tejże umowy
    np. z przyczyn niezależnych od wynajmujacego?
    Oczywiście wiem o możliwości wypowiedzenia najmu nawet bez wypowiedzenia
    jeśli najemca nie płaci przez dwa okresy lub rażąco narusza zasady umowy.
    Jeśli mogą być inne możliwości rozwiązania takiej umowy to napiszcie.

    Jest to dla mnie bardzo pilna sprawa, proszę o szybkie podjęcie tematu.