  • 1. Data: 2004-06-16 19:17:14
    Temat: wypodzenie a urlop
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczow!
    Moja żona zwalnia się z pracy. Zgodnie z umową, za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    Pozostal jej do
    wykorzystania jeszcze caly urlop. Pracowala/uje u tego pracodawcy 1 rok (dwie umowy,
    obie na czas
    określony). Teraz pytania:
    1) Czy pracodawca ma prawo odmówić udzielenia urlopu ? ( chce wyplacic ekwiwalent,
    ale żeby
    pracowala jeszcze te 2 tygodnie)
    2) Ile (jeśli) przysluguje jej dodatkowego urlopu na poszukiwanie pracy ?

    Pozdr.,
    Andrzej

    PS. na googlach bylo tylko co zrobić żeby zalapać się na ekwiwalent, a mojej żonie
    chodzi o rzecz
    przeciwną.

  • 2. Data: 2004-06-16 22:07:44
    Temat: Re: wypodzenie a urlop
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (dwie umowy, obie na czas
    > określony). Teraz pytania:
    > 1) Czy pracodawca ma prawo odmówić udzielenia urlopu ? ( chce wyplacic

    Tak, pracodawca może odmówić udzielenia urlopu wypoczynkowego, musi
    wówczas wypłacić ekwiwalent.

    > 2) Ile (jeśli) przysluguje jej dodatkowego urlopu na poszukiwanie pracy
    ?

    Jeżeli żona wypowiedziała umowę o pracę, to nie przysługują dni wolne na
    poszukiwanie pracy. Jeżeli wypowiedział pracodawca, to przy 2-tyg.
    wypowiedzeniu przysługują 2 dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-20 20:55:20
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > ekwiwalent, ale żeby
    >
    > Tak, pracodawca może odmówić udzielenia urlopu wypoczynkowego, musi
    > wówczas wypłacić ekwiwalent.

    Na jakiej podstawie?
    Jak poczytalem kodeks, to artykul (chyba) 161 mówi, że pracodawca musi udzielić
    urlopu w tym roku, w
    którym ten urlop pracownikowi przysluguje. A ponieważ nie bedzie mial wiecej okazji
    (bo się żona
    zwalnia :) ) no to musi udzielić od razu. Jest jakiś artykul, który mówi: "jeżeli
    udzieli", ale moim
    zdaniem nie ma prawa nie udzielić, ze względu na art. 161. Czy aby nie mam racji ?

    pozdr. i dzieki
    Andrzej

  • 4. Data: 2004-06-21 16:20:19
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    "jeżeli udzieli", ale moim
    > zdaniem nie ma prawa nie udzielić, ze względu na art. 161. Czy aby nie mam

    masz rację! pewnie że nie ma prawa odmówić udzielenia urlopu! zasada, iż
    każdy pracownik ma prawo do corocznego wypoczynku i pracodawca nie mma prawa
    odmówić udzielenia urlopu. ma prawo odwołać pracownika z ważnych powodów z
    urlopu, ale ponieść w związku z tym koszty. ekwiwalent się wypłaca w
    momencie zwolnienia, jesli pracownik nie wykorzystał przysługującego mu
    urlopu.

    pozdr.
    b.

  • 5. Data: 2004-06-22 08:26:52
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > urlopu, ale ponieść w związku z tym koszty. ekwiwalent się wypłaca w
    > momencie zwolnienia, jesli pracownik nie wykorzystał przysługującego mu

    Rzeczywiście według prawa ma obowiązek udzilić urlop. Ale faktycznie nie
    można go do tego zmusić, gdy tego nie zrobi.

    --
    JOHNSON :)