  • 21. Data: 2007-07-09 09:28:07
    Temat: Re: wypadek samochodem firmowym bez auto-casco
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Sun, 08 Jul 2007 21:24:54 +0200, Abdenago wrote:

    > Przytrafiła mi się bardzo niemiła sytuacjam, moj szef próbuje
    > wykorzystać ją na moją niekorzysc:
    >
    > dodam iż nie jestem zatrudniony na umowe o prace tylko prowadze wlasna
    > dzialanosc

    Jak juz pisali, jak masz DG to nie masz szefa, to problem :(
    ALE... jesli to taka naciagana DG, to mozesz powiedziesz "szefowi", ze
    w tkaim wypadku idziesz do sadu o ustalenie stosunku o prace i potem
    bedzie placil zalegle ZUSy i co tam jeszcze zaoszczedzil.
    Niestety Tobie tez sie przy tym moze dostac ale nie sadze zeby az na
    30 tys wtopy bylo.

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 22. Data: 2007-07-09 11:42:45
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Abdenago" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > dodam iż nie jestem zatrudniony na umowe o prace tylko prowadze wlasna
    > dzialanosc
    >
    > czy szef moze zadac odemnie czegos takiego ? ile tak naprawde powinienem
    > zaplacić za samochód i w jakiej formie ?

    Niestety moze, ale mozna sie zastanowic nad uzyciem w negocjacjach argumentu
    o pozwie o ustalenie stosunku pracy...

    sz.

  • 23. Data: 2007-07-09 13:02:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1vdj70t0a2ew0$.tq91q3fgwlhd$.dlg@40tude.net scream
    <n...@p...pl> pisze:

    > A czego niby mam używać? Gazeta.pl? Chello.pl? Jedni warci drugich. Na ICM
    > i TPI nie mam wstępu.
    Weź mój, też ma opóźnienia w odświeżaniu, raz większe, raz mniejsze, ale na
    ogół do zniesienia:
    news.dialog.net.pl

    > Trudno.
    Ja też się tym bardziej w ogóle nie martwię.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2007-07-09 13:43:47
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Samotnik pisze:

    > Zatem niestety masz ogromny problem. Gdybyś pracował na umowę o pracę, to
    > szef mógłby żądać jedynie trzykrotności Twojego wynagrodzenia, przynajmniej
    > o ile nie byłoby specjalnej umowy między wami w tym względzie. Niestety

    Wykonywałeś pracę tylko na rzecz tej firmy ? Czy w kontaktach z
    klientami reprezentowałeś ją czy też swoją firmę ? Czy wykonywana przez
    Ciebie praca odbywała się tak, jakby był to normalny stosunek pracy ?
    Czy odpowiedzialność za Twoją pracę spoczywała na "szefie", czy też w
    pełni odpowiadałeś przed klientami ?

    Jeśli charakter Twojej pracy wskazuje na to, że pracodawca chciał uciec
    przed kosztami zatrudnienia Ciebie a Ty w praktyce świadczyłeś pracę, to
    możesz wystąpić do sądu o ustalenie stosunku pracy. Jak Ci się uda, to
    staniesz się pracownikiem i to z datą wsteczną, odpowiadającą momentowi
    nawiązania współpracy noszącej znamiona stosunku pracy. Z wszelkimi tego
    konsekwencjami - zarówno dla Ciebie jak i szefa.

    Dla niego to wiele problemów, dla Ciebie jednak też może być troszkę
    przykrości. Przede wszystkim Urząd Skarbowy - zada pytanie dlaczego
    korzystałeś z wszelkich przywilejów prowadzącego działalność
    gospodarczą, skoro uważałeś siebie za pracownika ? Chodzi tu np. o
    stosowanie odliczeń VAT lub o wybór podatku liniowego.

    Myślę jednak że warto. Sąd Pracy a Urząd Skarbowy to dwie oddzielne
    instytucje, poza tym warto jednak doprowadzić do sytuacji w której
    "szef" będzie ponosił odpowiedzialność za swoje działania jak względem
    pracownika. On może mieć więcej do stracenia...

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 25. Data: 2007-07-12 13:25:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 09 Jul 2007 15:43:47 +0200, Sebcio napisał(a):
    [...]
> [...]
    > stosowanie odliczeń VAT lub o wybór podatku liniowego.
    >
    > Myślę jednak że warto. Sąd Pracy a Urząd Skarbowy to dwie

    Zależy ile tam pracował, ile zarabiał i ile odliczał. Bo może wyjść tego
    też i więcej niż te 30 tys zł.

    p. m.