  • 1. Data: 2004-12-23 07:06:22
    Temat: wypadek - delegacja
    Od: "Mario" <n...@b...pl>

    Witam szanownych kolegów i koleżanki.
    Mam pytanie czy wypadek (złamanie nogi) w trakcie delegacji to wypadek w
    pracy? wypadek przy pracy?
    czy w takim przypadku należy sie 100% świadczeń?

    a jeśli jest to wypadek przy pracy i leczenie oraz rehabilitacja będzie
    trwać ponad 6miesięcy to czy pracodawca może pracownika zwolnić? gdzieś
    obiło mi się o uszy że jeśli zwolnienie trwa ponad pół roku pracodawca może
    zwolnic pracownika.

    Bardzo dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Mario

  • 2. Data: 2004-12-23 09:17:26
    Temat: Re: wypadek - delegacja
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Mario" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trwać ponad 6miesięcy to czy pracodawca może pracownika zwolnić? gdzieś
    > obiło mi się o uszy że jeśli zwolnienie trwa ponad pół roku pracodawca

    Dokladnie prawie taki sam przypadek.
    1. Delegacja, wypadek z winy polskiego niby zawodowego kierowcy firmy, który
    zawracał na autostradzie w Niemczech pod prąd. Niemiecka policja udowodniła
    winę kierowcy Mieczysławowi S., który został ukarany mandatem 1000 Euro.

    2. złamana ręka pasażerki, pasażer samochodu, który uderzył w zawracający
    polski samochód w śpiączce. Operacja w Niemczech po wypadku zakończona
    częściowym sukcesem. Ręka do dzisiaj nie jest sprawna. Gwóźdź (Targon Nagel)
    wsunięty zbyt głęboko w kość ramienia uniemożliwia pełne podnoszenie ręki.
    Usunięcie gwoździa z wewnątrz kości jest według niemieckich specjalistów
    prawie niemożliwe. Polscy specjaliści w Ochojcu m.in. szkoleni w USA nie
    mają specjalistycznego sprzętu, ale są gotowi podjąć się tej operacji
    usunięcia oprócz śrub mocujących także całego gwoździa.

    3. Zwolnienie z pracy (firma ENERGO INWEST Katowice, ul. Chorzowska) w
    okresie L4. Ignorowanie pracownika przez pracodawcę przy każdej wizycie w
    firmie. Niedotrzymanie przez firme obietnicy zwrotu kosztów połączeń
    telefonicznych z rodziną w okresie leczenia w Niemczech.

    4. Sąd pracy przywraca pracownika do pracy do końca świadczenia
    rehabilitacyjnego - marzec 2005 (konkretnie moją żonę) w obliczu wycofania
    powództwa przez firmę i przywrócenia do pracy nie zasądza firmie kosztów
    wynajęcia przez poszkodowaną adwokata, po czym...

    5. Firma przysyła przed Świętami Bożego Narodzenia 21 grudnia kolejne,
    trzecie wypowiedzenie umowy o pracę wbrew wyrokowi sądu, zarzucjąc żonie -
    ofierze wypadku ignorancję polegającą na niedostarczaniu w terminie druków
    L4 (nieprawda) i niedostarczeniu w terminie zaświadczenia z ZUS o przyznaniu
    świadczenia rehabilitacyjnego (nieprawda).

    Kompletny brak zainteresowania ze strony firmy losem ofiary wypadku. Brak
    jakiejkolwiek pomocy ze strony firmy w obliczu utraty możliwości zarabiania
    pieniędzy. Zasiłek rehabilitacyjny z ZUS trudno nazwać zarobkiem. Pieniądze
    wiadomo bardzo małe, ponieważ członkom SLD musi zostać sporo na łatanie
    dziury budżetowej po rozkradaniu majątku narodowego i próbie sprzedania
    Rosjanom przez niektórych z nich polskiej energetyki i przemysłu paliwowego,
    aby jeszcze bardziej nas zniewolić i uzależnić od dostaw drogiej ropy i
    energii z Rosji. W USA za benzynę płaci się o połowę mniej, a zarobki są
    średnio 7 razy wyższe.

    Sprawiedliwość i prawo w Polsce to chyba tylko kilku ludzi takich jak
    mecenas Roman Giertych traktuje w tym kraju poważnie.

    Dr. Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 3. Data: 2004-12-23 09:31:28
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Mario" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witam szanownych kolegów i koleżanki.
    > Mam pytanie czy wypadek (złamanie nogi) w trakcie delegacji to wypadek w
    > pracy? wypadek przy pracy?

    Wypadek uznawany za równorzędny z wypadkiem w pracy. Pracownik nie może
    odmówić wyjazdu na delegację. Musi jechać, jeżeli firma go wysyła. Odmowa
    może być ukarana zwolnieniem dyscyplinarmym za niewykonanie poleceń
    przełożonych, dlatego wypadek jest traktowany za równorzędny z wypadkiem
    przy pracy.

    > czy w takim przypadku należy sie 100% świadczeń?

    Tak

  • 4. Data: 2004-12-23 16:17:14
    Od: "Mario" <n...@b...pl>

    > Wypadek uznawany za równorzędny z wypadkiem w pracy. przy pracy.

    > Tak

    wielkie dzieki a czy mozna zwolnic pracownika po wypadku przy pracy? jesli
    zwolnienie trwa ponad 6 miesiecy?

  • 5. Data: 2004-12-23 18:14:11
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > wielkie dzieki a czy mozna zwolnic pracownika po wypadku przy pracy? jesli
    > zwolnienie trwa ponad 6 miesiecy?

    Według hitlerowskiego prawa można było nawet dobić Polaka, jeżeli już nie
    mógł pracować dla III Rzeszy. Według polskiego prawa tak nie powinno być.
    Zakład pracy powinien otoczyć takiego pracownika opieką do zakończenia
    leczenia i rehabilitacji, a jeżeli pracodawca uchyla się a nawet zwalnia
    pracownika w czasie leczenia, to prawo powinno nakazać pracodawcy pomóc
    poszkodowanemu - podczas pracy dla nich - pracownikowi i zakazać zwalniania.

    Jeżeli oficjalne paragrafy mówią inaczej, to czas je zmienić. Prawnicy i
    niektórzy policjanci, którzy biją i zabijają niewinnych powinni wreszcie
    zrozumieć, że tu nie jest III Rzesza!!!

    Podobnie obowiązkiem policji czy armii jest pomóc poszkodowanym podczas
    wykonywania obowiązków żołnierzom, czy policjantom. Jakoś nikt tego nie
    kwestionuje.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.