    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wypadek - delegacja
    Date: Thu, 23 Dec 2004 10:17:26 +0100

    Użytkownik "Mario" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:cqdr17$8mf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam szanownych kolegów i koleżanki.
    > Mam pytanie czy wypadek (złamanie nogi) w trakcie delegacji to wypadek w
    > pracy? wypadek przy pracy?
    > czy w takim przypadku należy sie 100% świadczeń?
    >
    > a jeśli jest to wypadek przy pracy i leczenie oraz rehabilitacja będzie
    > trwać ponad 6miesięcy to czy pracodawca może pracownika zwolnić? gdzieś
    > obiło mi się o uszy że jeśli zwolnienie trwa ponad pół roku pracodawca
    > może zwolnic pracownika.

    Dokladnie prawie taki sam przypadek.
    1. Delegacja, wypadek z winy polskiego niby zawodowego kierowcy firmy, który
    zawracał na autostradzie w Niemczech pod prąd. Niemiecka policja udowodniła
    winę kierowcy Mieczysławowi S., który został ukarany mandatem 1000 Euro.

    2. złamana ręka pasażerki, pasażer samochodu, który uderzył w zawracający
    polski samochód w śpiączce. Operacja w Niemczech po wypadku zakończona
    częściowym sukcesem. Ręka do dzisiaj nie jest sprawna. Gwóźdź (Targon Nagel)
    wsunięty zbyt głęboko w kość ramienia uniemożliwia pełne podnoszenie ręki.
    Usunięcie gwoździa z wewnątrz kości jest według niemieckich specjalistów
    prawie niemożliwe. Polscy specjaliści w Ochojcu m.in. szkoleni w USA nie
    mają specjalistycznego sprzętu, ale są gotowi podjąć się tej operacji
    usunięcia oprócz śrub mocujących także całego gwoździa.

    3. Zwolnienie z pracy (firma ENERGO INWEST Katowice, ul. Chorzowska) w
    okresie L4. Ignorowanie pracownika przez pracodawcę przy każdej wizycie w
    firmie. Niedotrzymanie przez firme obietnicy zwrotu kosztów połączeń
    telefonicznych z rodziną w okresie leczenia w Niemczech.

    4. Sąd pracy przywraca pracownika do pracy do końca świadczenia
    rehabilitacyjnego - marzec 2005 (konkretnie moją żonę) w obliczu wycofania
    powództwa przez firmę i przywrócenia do pracy nie zasądza firmie kosztów
    wynajęcia przez poszkodowaną adwokata, po czym...

    5. Firma przysyła przed Świętami Bożego Narodzenia 21 grudnia kolejne,
    trzecie wypowiedzenie umowy o pracę wbrew wyrokowi sądu, zarzucjąc żonie -
    ofierze wypadku ignorancję polegającą na niedostarczaniu w terminie druków
    L4 (nieprawda) i niedostarczeniu w terminie zaświadczenia z ZUS o przyznaniu
    świadczenia rehabilitacyjnego (nieprawda).

    Kompletny brak zainteresowania ze strony firmy losem ofiary wypadku. Brak
    jakiejkolwiek pomocy ze strony firmy w obliczu utraty możliwości zarabiania
    pieniędzy. Zasiłek rehabilitacyjny z ZUS trudno nazwać zarobkiem. Pieniądze
    wiadomo bardzo małe, ponieważ członkom SLD musi zostać sporo na łatanie
    dziury budżetowej po rozkradaniu majątku narodowego i próbie sprzedania
    Rosjanom przez niektórych z nich polskiej energetyki i przemysłu paliwowego,
    aby jeszcze bardziej nas zniewolić i uzależnić od dostaw drogiej ropy i
    energii z Rosji. W USA za benzynę płaci się o połowę mniej, a zarobki są
    średnio 7 razy wyższe.

    Sprawiedliwość i prawo w Polsce to chyba tylko kilku ludzi takich jak
    mecenas Roman Giertych traktuje w tym kraju poważnie.

    Dr. Grzegorz Kruk, Ph.D.