  • 1. Data: 2004-12-23 01:01:16
    Temat: problem z naprawa gwarancyjna
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    Witam,

    wyslalem do naprawy poprzez sprzedawce plyte glowna.
    Wrocila w przyzwoitym terminie z adnoracja "naprawa"
    i po telefonicznym sprawdzeniu dowiedzialem sie, ze
    ograniczona ona zostala do wgrania nowego BIOS-u.

    Nadal nie moge wgrac Windowsa XP z SP2 i nadal
    wystepuja problemy, ktore wystepowaly przed wysylka.
    Dodam, ze jest to plyta droga (~900 zl.)

    Czy mam zaniesc do ponownej naprawy, czy tez obowiazujace
    przepisy reguluja to w jakis inny sposob - jaki? ew. bede wdzieczny za link
    do tych przepisow. Czy mam prawo zadac
    zwrotu kosztow demontazu i ponownego montazu?
    Aby miec czynny komputer kupilem na czas naprawy
    nowa plyte i nowy procesor ale to juz chyba moj problem
    i nie warto domagac sie zadoscuczynienia.

    pozdrawiam, Jacek

  • 2. Data: 2004-12-23 01:59:38
    Temat: Re: problem z naprawa gwarancyjna
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Jacek P. Urbanowicz napisał:
> [...]
    > Aby miec czynny komputer kupilem na czas naprawy
    > nowa plyte i nowy procesor ale to juz chyba moj problem
    > i nie warto domagac sie zadoscuczynienia.

    z jakiego tytulu oddales plyte ?
    jesli jest to naprawa typowo "na gwarancji" to raczej duzo tu nie
    zadzialasz, bo gwarancja to gwarancja i to gwarant ja ustala.

    Skorzystaj z niezgodnosci towaru z umowa, aczkolwiek tutaj jest troche
    slisko, bo jesli niezgodnosc ta wystepuje tylko przy winxp SP2 a inne
    systemy dzialaja jak nalezy to bedzie ona nieistotna zapewne i na
    podstawie takiej nieistotnej niezgodnosci nie mozna domagac sie
    praktycznie niczego.

    --
    fi5h

  • 3. Data: 2004-12-23 06:12:07
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 02:59:38 +0100,
    osoba podpisana: fi5h <f...@b...pl>
    napisała:
    [..]

> [...]
    > systemy dzialaja jak nalezy to bedzie ona nieistotna zapewne i na
    > podstawie takiej nieistotnej niezgodnosci nie mozna domagac sie
    Ooo. A jeśli bez "winxp SP2" ta płyta jest bezużyteczna dla kupującego ?

    KJ

    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 4. Data: 2004-12-23 09:09:15
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Kamil Jonca napisał:
> [...]
    > napisała:
    > [..]

    > Ooo. A jeśli bez "winxp SP2" ta płyta jest bezużyteczna dla kupującego ?

    chodzi o spelnianie jej podstawowych funkcji czyli o jej funkcjonalnosc.
    Plyta ta jest funkcjonalna.

    To tak jak bys chcial oddac gre ktora kupiles bo nie dziala poprawnie na
    np. Twojej karcie graficznej bo wyskakuja jakies artefakty. Oczywiscie
    po zmianie sterownikow wszystko wrocilo by do normy ale Ty nie chcesz
    ich zmieniac bo chcesz by dzialalo wlasnie na tych a nie na innych :)

    Troche to moze juz takie skrajne ale chodzi o sama kwestie gdy
    niezgodnosc jest/moze byc nieistotna.

    --
    fi5h

  • 5. Data: 2004-12-23 11:15:43
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    > Skorzystaj z niezgodnosci towaru z umowa

    Hmmm? Inne takie plyty chodza z SP2, wiec raczej jest wadliwa.
    Poza tym wystepuja inne problemy.

    pzdr., Jacek

  • 6. Data: 2004-12-23 11:26:49
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-23 10:09 fi5h said the following:
    [...]

    > chodzi o spelnianie jej podstawowych funkcji czyli o jej funkcjonalnosc.
    > Plyta ta jest funkcjonalna.

    jak jest jak nie da sie na niej odpalić tego systemu.
    I stawiam dolary przeciwko orzechom, ze było na niej "designed for windows"

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2004-12-23 20:53:37
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 12:26:49 +0100, Kamil Jońca naskrobał(a):

    > jak jest jak nie da sie na niej odpalić tego systemu.
    > I stawiam dolary przeciwko orzechom, ze było na niej "designed for windows"

    stawiam diamenty przeciwko orzechom że na jakimś windowsie będzie działać.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-12-23 21:56:01
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > on 2004-12-23 10:09 fi5h said the following:
    > [...]
    >>
    > jak jest jak nie da sie na niej odpalić tego systemu.
    > I stawiam dolary przeciwko orzechom, ze było na niej "designed for windows"

    jasne ze bylo, i z Windows 98 bedzie dzialac.
    To ze plyta ma taki nawet napis nie znaczy ze bedzie dzialac 100%
    stabilnie ze wszystkim, bo inaczej 90% plyt na rynku byla by niezgodna z
    umowa .
    Pamietaj ze sprzet niezgodny jest z umowa wtedy gdy sam w sobie posiada
    wade czyli nie jest zgodny ze swoja specyfikacja. System operacyjny nie
    ma tu nic do rzeczy, rownie dobrze to on moze byc wadliwy bo nei dziala
    na tej plycie.
    Mozesz teraz powiedziec ze przeciez ten win z ps2 dziala na innych
    plytach - owszem, tak jak ta plyta dziala z innymi windowsami . kolo
    zamkniete.

    Doczytalem watek nizej ze inne plyty dzialaja czyli wydhozci na to ze
    jednak ta plyta moze miec wade i powinna byc jak najbardziej reklamowana.

  • 9. Data: 2004-12-23 21:57:07
    Od: fi5h <f...@b...pl>

    > Hmmm? Inne takie plyty chodza z SP2, wiec raczej jest wadliwa.
    > Poza tym wystepuja inne problemy.
    >
    > pzdr., Jacek

    takie ? to znaczy jakie ?
    Moze to kwestia niekopatybilnosci SP2 akurat z ta plyta ? duzo
    niejkasnosci w SP2 bylo.

  • 10. Data: 2004-12-23 22:24:01
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 23 Dec 2004 02:01:16 +0100, Jacek P. Urbanowicz naskrobał(a):

> [...]
    > Aby miec czynny komputer kupilem na czas naprawy
    > nowa plyte i nowy procesor ale to juz chyba moj problem
    > i nie warto domagac sie zadoscuczynienia.

    Sprawa cholernie trudna ponieważ komputer składa się z kilkunastu
    komponentów która nawet osobno sprawe razem niekoniecznie działają i co
    gorsza trudno powiedzieć z czyjej winy.
    W przypadku sp2 to w ogóle tragikomedia bo sam producent na bieżąco dodaje
    spis oprogramowania które... nie działa po jego instalacji.
    http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=88413
    0

    IMO sądownie nie załatwisz tego korzystnie.

    btw: doświadczenie podpowiada że męczy się kierownika i... w rezultacie
    dopłaca i zamienia na lepszą/nowszą.