  • Date: Tue, 06 Sep 2005 00:01:18 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyniki badań w przychodni

    Dnia 05/09/2005 18:01, patrykbuba wrote :
    > Czy można zabrać wyniki badań z przychodni? Uzyskałem informacje że jak chce
    > to dostane ewentualnie ksero tych badań i nie podają na jakiej podstawie tak
    > jest.
    > Chciałbym wiedzieć co na ten temat kodeks stanowi.

    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 10 sierpnia 2001 r. w sprawie
    rodzajów dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej, sposobu
    jej prowadzenia oraz szczegółowych warunków jej udostępniania.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20010880966

    § 4. 1. Dokumentacja indywidualna dzieli się na dokumentację
    indywidualną wewnętrzną przeznaczoną na potrzeby zakładu oraz
    dokumentację indywidualną zewnętrzną przeznaczoną na potrzeby pacjenta
    korzystającego ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w zakładzie.
    2. Dokumentacją indywidualną wewnętrzną są w szczególności: historia
    zdrowia i choroby oraz historia choroby.
    3. Dokumentacją indywidualną zewnętrzną są w szczególności: skierowania
    do szpitala, innego zakładu lub innej osoby udzielającej świadczeń
    zdrowotnych poza zakładem, a także inne skierowania na badania
    diagnostyczne i konsultacje, zaświadczenia, orzeczenia, opinie
    lekarskie, karta przebiegu ciąży oraz karty informacyjne z leczenia
    szpitalnego.
    4. W dokumentacji indywidualnej wewnętrznej dokonuje się wpisu o wydaniu
    dokumentacji indywidualnej zewnętrznej lub załącza jej kopie.

    § 54. 1. Udostępnienie dokumentacji wewnętrznej pacjenta na zewnątrz
    zakładu organom i podmiotom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów
    następuje, z zastrzeżeniem ust. 2, na podstawie decyzji kierownika zakładu.
    2. Jeżeli dokumentacja wewnętrzna pacjenta jest niezbędna do zapewnienia
    dalszego leczenia, a zwłoka w jej wydaniu mogłaby narazić pacjenta na
    szkodę na zdrowiu, decyzję o udostępnieniu dokumentacji na zewnątrz
    innym zakładom lub lekarzowi może podjąć ordynator oddziału, lekarz
    prowadzący lub inny lekarz sprawujący opiekę nad pacjentem.

    Zatem, ZOZ może nie wydać oryginałów "badań".

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do