  • 1. Data: 2003-08-07 12:42:26
    Temat: wynajem mieszkania -pomocy!!!
    Od: "chudik" <m...@k...wroclaw.pl>

    Witam
    Wyanjmowałem w okresie od czerwca 2002 roku do lipca roku 2003 mieszkanie.
    Umowa była spisana pomiędzy mną a włascicielem. Wyprowadziłem się z dniem
    ostaniego czerwca. Teraz właściciel domaga się ode mnie oddania mu za ciepła
    i zimną wodę, którą płaci się w czynszu. Chce oddać sprawę do prawnika. Po
    spisaniu umowy nie dostawałem od właściciela żadnych rachunków za pieniądze,
    które mu płaciłem.
    mam kilka pytań:
    1. czy można sprawdzić, czy mój "gospodarz" zapłacił podatek z tytułu
    wynajmu?
    2. czy mój "gospodarz" ma prawo żądać ode mnie zwrotu kosztów ciepłej i
    zimnej wody, która to jest płacona w czynszu?
    3. na jakie artykuły mozna się powołać w rozmowie z moim BYŁYM gospodarzem?
    maciek

  • 2. Data: 2003-08-07 14:09:29
    Temat: Re: wynajem mieszkania -pomocy!!!
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "chudik" <m...@k...wroclaw.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    a na jakiej podstawie on chce kase za wode??

  • 3. Data: 2003-08-07 15:13:23
    Od: "kelahcim" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "chudik" <m...@k...wroclaw.pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    > a na jakiej podstawie on chce kase za wode??

    Zapewne chodzi o wyrownanie kosztow.
    W czynszu czesto jest tak, ze raz jest zwrot, a raz niedoplata (w zaleznosci
    od wykorzystania mediow).
    I zapewne kolega zuzyl tyle wody, ze byla znaczna niedoplata
    stad chec uzyskania zwrotu kosztow eksploatacji ze strony wlasciciela.

    Ale wszystko powinno byc na rachunku ze spoldzielni, lacznie z okresem
    rozliczeniowym.

    michal

  • 4. Data: 2003-08-07 20:37:20
    Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Umowa była spisana pomiędzy mną a włascicielem. Wyprowadziłem się z dniem

    Skoro była umowa to dobrze ją przeczytaj i zobacz, co tam jest napisane
    odnośnie ponoszenia przez Ciebie kosztów eksploatacji. Podstawą do
    jakichkolwiek roszczeń jest umowa najmu a nie znając jej nikt nic mądrego Ci
    nie poradzi.

    Pozdrawiam

    Wiewióra