  • 1. Data: 2009-05-12 12:58:34
    Temat: wynajem a kwestia wypowiedzenia
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Ostatnio wpadliśmy z kumplem w dyskusję, w której sprzeczaliśmy się o
    czas wypowiedzenia umowy o wynajem lokalu. Mowa oczywiście o wynajmie
    mieszkaniowego lokum w celach stricte mieszkaniowych, umowa pomiędzy
    dwoma Kowalskimi.

    Otóż on twierdzi, że jeżeli ma umowę na rok bez wpisanego czasu
    wypowiedzenia to po prostu się wyprowadza i mówi "właścicielowi" co
    najwyżej w dniu wyprowadzki. Mnie się wydaje, że jak nie ma okresu
    wypowiedzenia w umowie to ma obowiązek, może nie mieszkać, ale płacić za
    wynajem do końca trwania umowy. Kto ma racje?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 2. Data: 2009-05-12 13:06:43
    Temat: Re: wynajem a kwestia wypowiedzenia
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <gubrps$q9t$1@inews.gazeta.pl>, m...@w...pl
    says...>
    > Ostatnio wpadlismy z kumplem w dyskusje, w której sprzeczalismy sie o
    > czas wypowiedzenia umowy o wynajem lokalu. Mowa oczywiscie o wynajmie
    > mieszkaniowego lokum w celach stricte mieszkaniowych, umowa pomiedzy
    > dwoma Kowalskimi.
    >
    > Otóz on twierdzi, ze jezeli ma umowe na rok bez wpisanego czasu
    > wypowiedzenia to po prostu sie wyprowadza i mówi "wlascicielowi" co
    > najwyzej w dniu wyprowadzki. Mnie sie wydaje, ze jak nie ma okresu
    > wypowiedzenia w umowie to ma obowiazek, moze nie mieszkac, ale placic za
    > wynajem do konca trwania umowy. Kto ma racje?

> [...]

    racje ma PlaMa

  • 3. Data: 2009-05-12 13:57:54
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Leszek wrote:
    > In article <gubrps$q9t$1@inews.gazeta.pl>, m...@w...pl
    > says...>

    > racje ma PlaMa

    Ale chyba z zastrzezeniem, ze Wlasciciel nie moze wynajac tego
    mieszkania komus innemu, tylko musi ono pozostac do dyspozycji Najemcy.

    W innym wypadku to pewnie sad by musial roztrzygnac, jakies 1-2
    miesieczne wypowiedzenie pewnie by zastosowal (ciekawe tylko z jakich
    przepisow, bo jest kilka z KC ktore mozna tutaj podciagac).
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2009-05-12 14:02:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:
> [...]
    > wypowiedzenia w umowie to ma obowiązek, może nie mieszkać, ale płacić za
    > wynajem do końca trwania umowy. Kto ma racje?

    dobrze ci sie wydaje.
    wez kodeks cywilny i poszukaj wyajem i juz wszystko bedziesz wiedzial