  • 1. Data: 2005-08-01 06:33:35
    Temat: wynagrodzenie za czas pozostawania bez pracy - pomocy
    Od: l...@v...pl

    Witam szanownych grupowiczów, tym razem problem sprowadza się do tego, czy
    wynagrodzenie należne pracownikowi za czas pozostawania bez pracy (okres od
    rozwiązania umowy do przywrócenia do pracy na mocy prawomocnego wyroku sądu),
    należne mu jest bez względu na to czy sąd przywracając do pracy ujął to w
    wyroku, czy też pracownik musi założyć nową sprawę swojemu rpacodawcy.

    Drugi problem to zwrot odprawy, albowiem pracodawca potrącił 100% pensji bez
    wniosku, bez tytułu pracownikom właśnie traktując to jako zwrot odprawy
    wypłaconej im przy zwolnieniach, co można zrobićw takiej sytuacji ?

    Bardzo dziękuję za dyskusję.

  • 2. Data: 2005-08-01 07:05:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl napisał(a):
> [...]
    > należne mu jest bez względu na to czy sąd przywracając do pracy ujął to w
    > wyroku, czy też pracownik musi założyć nową sprawę swojemu rpacodawcy.

    Jest mu należne. Ale gdy pracodawca to kwestionuje trzeba wystąpić do sądu.

    > Drugi problem to zwrot odprawy, albowiem pracodawca potrącił 100% pensji bez
    > wniosku, bez tytułu pracownikom właśnie traktując to jako zwrot odprawy
    > wypłaconej im przy zwolnieniach, co można zrobićw takiej sytuacji ?

    Wystąpić do sądu pracy o wypłatę potrąconego wynagrodzenia, licząc się z
    tym, że odprawę trzeba będzie i tak zwrócić.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-08-01 14:23:58
    Od: l...@v...pl

    > Jest mu należne. Ale gdy pracodawca to kwestionuje trzeba wystąpić do sądu.

    Reasumują, jeśli nie neguje tego faktu,oznacza że powinien wypłacić bez względu
    na brak wyroku w rzeczonym zakresie ?

    > Wystąpić do sądu pracy o wypłatę potrąconego wynagrodzenia, licząc się z
    > tym, że odprawę trzeba będzie i tak zwrócić.

    Dokładnie odprawa do zwrotu bezapelacyjnie, ale pracodawca zastosować chciał tu
    potrącenie co zresztą nieudolnie uczynił, wstrzymując wypłątę 100%
    wynagrodzenia, nomen omen jakie są limity potrąceń kwot na potrącenie których
    pracownik wyraził zgodę ?

  • 4. Data: 2005-08-01 14:42:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl napisał(a):

    > Reasumują, jeśli nie neguje tego faktu,oznacza że powinien wypłacić bez względu
    > na brak wyroku w rzeczonym zakresie ?

    Tak.

> [...]
    > potrącenie co zresztą nieudolnie uczynił, wstrzymując wypłątę 100%
    > wynagrodzenia, nomen omen jakie są limity potrąceń kwot na potrącenie których

    Nie ma limitu.

  • 5. Data: 2005-08-01 14:57:14
    Od: l...@v...pl

    > Nie ma limitu.

    Czyli pracownik możę wyrazić zgodę na potrącenie 100% ??

  • 6. Data: 2005-08-01 15:00:49
    Od: l...@v...pl

    > Czyli pracownik możę wyrazić zgodę na potrącenie 100% ??

    Chyba nie (sam sobie odpowiedziałem ;) ).... albowiem 91 par 2 k.p., mówi, że w
    takich wypadkach potrącania na wniosek pracownika, wolna od potrąceń, czyli nie
    podlegająca potrącaniu jest kwota określona na podstawie art 81 /1/ par 1 pkt 1
    - tj. kwota minimalnego wynagrodzenia tj. 849 zł.

    No to teraz zaognimy sytuację, bo Ci pracownicy zarabiają właśnie minimum 849,00
    ;( i co proponujecie ?

  • 7. Data: 2005-08-01 15:14:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@v...pl napisał(a):

    > Czyli pracownik możę wyrazić zgodę na potrącenie 100% ??

    Sprawdziłem kodeks pracy. Jest jednak art. 91 kp.