  • 1. Data: 2005-05-02 19:49:18
    Temat: Gwaracja - UE.
    Od: Bartłomiej Duda <b...@b...scene.pl>

    Witam

    Mam pewne watpliwosci, byc moze ktos z Panstwa moglby mi je wyjasnic.
    Otoz czytajac artykul w serwisie tomshardware.pl natknalem sie na takie
    zdanie:

    "Niestety, Seagate chyba nie ma równie wysokiego zdania o swoich napędach
    zewnętrznych i mimo, że w efektownym plastikowym opakowaniu znajdują się
    takie same dyski, oferuje tylko rok gwarancji na te urządzenia. Na szczęście
    w obrębie Unii Europejskiej, dystrybutorzy muszą oferować dwuletnią
    gwarancję."

    Jak to jest z ta gwarancja?. Np. zakupilem sprzet objety roczną gwarancja, a tu
    twierdza
    ze minimalna jest dwuletnia (powoluja sie zapewne na jakas dyrektywe).

    Pozdrawiam,
    --
    : Stowarzyszenie "LSM.net" - Sieć Komputerowa : http://www,elesem,net :

  • 2. Data: 2005-05-02 20:07:25
    Temat: Re: Gwaracja - UE.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Bartłomiej Duda napisał(a):
    > Jak to jest z ta gwarancja?. Np. zakupilem sprzet objety roczną gwarancja, a tu
    twierdza
    > ze minimalna jest dwuletnia (powoluja sie zapewne na jakas dyrektywe).

    czym innym jest gwarancja, czym innym odpowiedzialność za niezgodność
    towaru z umową (w dyrektywie niestety nazwana gwarancją)
    ta pierwsza jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta (producenta,
    importera, sprzedawcy), który swobodnie określa jej warunki, w tym
    termin i zakres odpowiedzialności
    to drugie to ustawowa odpowiedzialność _sprzedawcy_ wobec konsumenta
    poczytaj www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 3. Data: 2005-05-03 08:32:06
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "kam"

> [...]
    > termin i zakres odpowiedzialności
    > to drugie to ustawowa odpowiedzialność _sprzedawcy_ wobec konsumenta

    corka chciala w Anglii kupic notebooka i do tego by miec taka
    gwarancje na EU trzeba troche wiecej doplacic - na takiej zasadzie
    mozna rowniez gwarancje przedluzac. Moze to nie jest zgodne z
    dyrektywą ale tak robią
    *** blad ***