  • 11. Data: 2009-07-08 13:30:47
    Temat: Re: wykup mieszkania za "złotówkę"...
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Doprawdy? Na czym opierasz swoje rewelacje?

    bo nie mowie o spoldzielczym wlasnosciowym tylko o lokatorskim. Nic nie
    placisz i za czynsz mieszkasz. Po czym po paru latach chcesz kupic za
    zlotowke.

    > Co ukrywasz pod pojęciem "inni"?
    > I kto tu mówi o "dawaniu"?
    > Wiesz że okropne multum takich mieszkań "spółdzielczych" zostało dawno
    > przez spółdzielców pospłacane (kredyty w bankach)??

    ale posplacane lokatorskim juz nie jest. Jest wlasnosciowym, ktore w
    odbrebna wlasnosc mozna bez zadnych przeszkod poprzeksztalcac.

    > Znajdź sobie sprzedawcę. Może tam qmple z mosadu ci coś znajdą? ;))

    Jak znajdziesz to daj cynk.

    Icek

  • 12. Data: 2009-07-08 18:05:18
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    Podczepie sie pod temat:

    Do kiedy mozna wykupic mieszkania? Slyszalem ze do konca roku (z poprawka 3
    miesiace na rozpatrzenie podania) wiec jakos jeszcze 2 miesiace jest na
    rozpoczecie formalnosci?

    Pozdr

  • 13. Data: 2009-07-08 18:44:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    WW3 pisze:
> [...]
    > miesiace na rozpatrzenie podania) wiec jakos jeszcze 2 miesiace jest na

    http://biznes.interia.pl/nieruchomosci/news/koniec-m
    ieszkan-za-zlotowke,1334168
    Koniec mieszkań za złotówkę

    Możliwość wykupywania mieszkań spółdzielczych za grosze dał wcześniej
    lokatorom PiS /AFP

    Poniedziałek, 6 lipca (07:12)

    Już nie kilkaset złotych, ale kilkadziesiąt tysięcy zapłacą mieszkańcy
    blokowisk, którzy zechcą wykupić mieszkania spółdzielcze, zapowiada
    "Metro". Rząd przyjmie nowe prawo w połowie lipca

    Możliwość wykupywania mieszkań spółdzielczych za grosze dał wcześniej
    lokatorom PiS, jednak od 2010 roku zlikwiduje ją nowelizacja ustawy o
    spółdzielniach mieszkaniowych. Zgodnie z jej projektem, przygotowanym
    przez rząd, spółdzielnia będzie mogła wprowadzić dodatkowe opłaty za
    uwłaszczenie w wysokości zależnej od rynkowej wartości mieszkania. W
    praktyce wyniesie to od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

    To skutek wyroku Trybunału Konstytucyjnego z grudnia ub. roku. Trybunał
    uznał wtedy, że państwo nie może narzucać spółdzielniom tak niskich stawek
    wykupu, bo grozi im to brakiem pieniędzy np. na remonty. Rząd musi teraz
    dostosować prawo do wyroku.

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-07-09 08:13:22
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 08 Jul 2009 14:53:51 +0200, spp napisał(a):

    > Wyrok Trybunału Konstytucyjnego może być?

    Od kiedy to TK osądza co jest sprawiedliwe a co nie?
    Oni są od orzekania czy coś jest zgodne z ustawą zasadniczą czy nie jest
    zgodne. Sprawiedliwość to dosyć odległa droga od tego ;)

    Ustawa o CBA też została "znokautowana" i co? Ustawodawca ma rok (\!!!) na
    naprawę tego bubla. Heheh - do tego czasu ci co mają zostać podsłuchani i
    nazbierane na nich haki - zostanie to wykonane - w okresie "przedwyborczym"
    znaczy się :))

  • 15. Data: 2009-07-09 08:39:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    Herald pisze:

    > Oni są od orzekania czy coś jest zgodne z ustawą zasadniczą czy nie jest
    > zgodne. Sprawiedliwość to dosyć odległa droga od tego ;)

    A co to znaczy w tym przypadku 'sprawiedliwe' i 'niesprawiedliwe'?
    Dla lokatora 'sprawiedliwy' jest wykup mieszkania za 1 zł, dla innych
    spółdzielców 'niesprawiedliwa' dokonywana w ten sposób grabież ich
    majątku. :)

    --
    spp