  • 1. Data: 2005-01-31 21:37:13
    Temat: wykształcenie prawnicze? tylko po prawie?
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    jestem o tym prawie przekonany ale lepiej się upewnić:
    czy wykształceniem prawniczym może pochwalić się jedynie absolwent prawa? nie
    wchodzi w grę żadne prawo administracyjne etc?

    dzięki za odp.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-01-31 22:23:10
    Temat: Re: wykształcenie prawnicze? tylko po prawie?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Pawel Kozik wyskrobał(a):
    > jestem o tym prawie przekonany ale lepiej się upewnić:
    > czy wykształceniem prawniczym może pochwalić się jedynie absolwent prawa?
    > nie wchodzi w grę żadne prawo administracyjne etc?

    Wykształceniem X może się chwalić tylko absolwent kierunku X. Jest taki
    kierunek jak prawo administracyjne (nie przedmiot, a kierunek studiów
    magisterkich)? Chyba nie ma, a więc wykształcenie prawnicze ma się tylko po
    prawie.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-01-31 22:23:54
    Od: "Kaiser Souza" <k...@W...gazeta.pl>

    > jestem o tym prawie przekonany ale lepiej się upewnić:
    > czy wykształceniem prawniczym może pochwalić się jedynie absolwent prawa?
    nie
    > wchodzi w grę żadne prawo administracyjne etc?

    ---no nie bardzo. O ile wiem to kierunek nazywa sie administracja. W kazdym
    razie zawody stricte ;-)prawnicze mozna robic po prawie tylko ( no i
    aplikacji :)
    pozdrawiam
    mk

  • 4. Data: 2005-01-31 22:28:54
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 31/01/2005 22:37, Pawel Kozik wrote :
    > jestem o tym prawie przekonany ale lepiej się upewnić:
    > czy wykształceniem prawniczym może pochwalić się jedynie absolwent prawa? nie
    > wchodzi w grę żadne prawo administracyjne etc?

    Listę dozwolonych kierunków studiów reguluje rozporządzenie MENiS z dnia
    28 marca 2002 r. w sprawie warunków, jakie powinna spełniać uczelnia,
    aby utworzyć i prowadzić kierunek studiów, oraz nazw kierunków studiów.

    Rozporządzenie to zawiera w załączniku nazwy kierunków studiów. W
    pozycji pierwszej jest "Administracja", zaś w pozycji 51 "Prawo". Nie ma
    czegoś takiego jak "Prawo Administracyjne".
    Wyższe studia prawnicze, są to więc studia na kierunku "Prawo".

    Ciekawe, że w moim dyplomie (U. Szczeciński) oprócz wskazania kierunku
    "prawo" jest napisane "i uzyskał tytuł magistra prawa", tak jakby
    istniał tytuł zawodowy "magistra prawa" (a nie istnieje -- vide
    rozporządzenie MEN z dnia 9 kwietnia 1992 r. w sprawie określenia
    rodzajów dyplomów i tytułów zawodowych oraz wzorów dyplomów wydawanych
    przez uczelnie.)
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 5. Data: 2005-02-01 10:06:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Bartek Gliniecki napisał(a):
    > Wykształceniem X może się chwalić tylko absolwent kierunku X. Jest taki
    > kierunek jak prawo administracyjne (nie przedmiot, a kierunek studiów
    > magisterkich)?

    pewnie nie ma, ale nie wiem czy nie było...

    KG

  • 6. Data: 2005-02-01 16:50:18
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    > pewnie nie ma, ale nie wiem czy nie było...
    >
    > KG

    w Rzeszowie bylo..., ale od kilku lat ani słychu ani widu.
    pozdr.

  • 7. Data: 2005-02-01 20:30:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel Kozik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > w Rzeszowie bylo..., ale od kilku lat ani słychu ani widu.

    Prawo administracyjne było również i na innych uczelniach. W latach
    80/90-tych było na UJ-cie nawet. Zresztą kilka uczelni tworzyło takie
    kierunki pomyślane głównie pod absolwentów resortowych szkół oficerskich
    (Policja, Straż Graniczna, ABW itd.). Bo po dziennych studiach w szkole
    oficerskiej otrzymywało się licencjat. I bardzo wielu absolwentów później
    "dorabiało" magisterium właśnie na takich kierunkach. Z racji położenia, to
    na pewno było coś takiego na którejś uczelni w Olsztynie (nieopodal
    Szczytno). Robił coś takiego Wrocław. Nazw uczelni jednak nie pamiętam.

    W drugą stronę, to również należało by się zastanowić, czy czasem
    wykształceniem prawniczym nie legitymują się absolwenci podyplomówek
    resortowych. Bo tytuły magistra zdobywali często w różnych dziwnych
    specjalnościach. Ale podyplomówka daje jakieś tam wykształcenie prawnicze.
    Dawniej (bodaj lata 70-te), to nawet i dyplom z prawa administracyjnego
    podobno dawali absolwentom.

    No i jeszcze jest cały szereg szkół pomaturalnych, które mają kierunek prawo
    jakieś tam. U nas jest na przykład prawo administracyjne. W końcu pytający
    nie napisał, że to ma być wyższe wykształcenie.

    Z tego powodu uważam, że nie można "wykształcenia prawniczego" utożsamiać z
    ukończeniem wydziału prawa. Choć oczywiście ukończenie takiego wydziału
    rodzi skutki w prawie przewidziane. Po podyplomówce sędzią, prokuratorem,
    adwokatem czy radcą prawnym zostać nie można.