  • 1. Data: 2011-02-18 14:51:31
    Temat: wykorzystanie zdjęcia z allegro
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Chciałbym umieścić na stronie www zdjęcie, które znajdowało się w
    jakiejś aukcji z allegro.

    Zakładając, że sprzedawca nie wyraża na to zgody, czy można "ominąć"
    konieczność jego zgody, opisując nie tyle samo zdjęcie, co aukcję,
    dodając screenshota z aukcji wraz z owym zdjęciem?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2011-02-18 14:57:39
    Temat: Re: wykorzystanie zdjęcia z allegro
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > konieczność jego zgody, opisując nie tyle samo zdjęcie, co aukcję,
    > dodając screenshota z aukcji wraz z owym zdjęciem?

    czy opis aukcji nie jest tak samo chroniony prawem autorskim?

    oczywiście przyjmując że jest to własnoręczny opis a nie np.
    specyfikacja techniczna produktu ściągnięta od producenta (albo
    przepisana ulotka)

  • 3. Data: 2011-02-18 15:57:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > Zakładając, że sprzedawca nie wyraża na to zgody, czy można "ominąć"
    > konieczność jego zgody, opisując nie tyle samo zdjęcie, co aukcję,
    > dodając screenshota z aukcji wraz z owym zdjęciem?

    Odwrocmy problem: czy mozna takiego dzialania zabronic? IMO nie bardzo
    jest jak.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-02-18 18:35:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/18/2011 9:57 AM, januszek wrote:
    > Liwiusz napisa?(a):

    > Odwrocmy problem: czy mozna takiego dzialania zabronic? IMO nie bardzo
    > jest jak.
    >
    > j.

    zabronic nie bardzo jest jak, ale pociagnac potem za uszy jakby sie
    komus chcialo to tak

  • 5. Data: 2011-02-18 19:43:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-18 19:35, witek pisze:

    > zabronic nie bardzo jest jak, ale pociagnac potem za uszy jakby sie
    > komus chcialo to tak

    No dobra, dogadałem się ze sprzedawcą-twórcą zdjęcia, ale w końcu jak to
    jest "w prawie" - jak się uprze, to nie wykorzystam "w celach
    omówieniowych"?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-02-19 05:31:23
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-02-18 15:51, Liwiusz pisze:

> [...]
    > konieczność jego zgody, opisując nie tyle samo zdjęcie, co aukcję,
    > dodając screenshota z aukcji wraz z owym zdjęciem?

    IMHO wykorzystać ani zdjęcia ani żadnego innego elementu tej aukcji, w
    tym np. opisu, nie możesz bez zgody właściciela. Natomiast możesz
    odnieść się do jej treści w sensie zacytowania np. w stylu: tego i tego
    dnia na aukcji nr 12345* pojawiła się fotografia przedmiotu XYZ. I tu
    bym dał zrzut z ekranu z tym zdjęciem.

    Pozdr
    pwz

  • 7. Data: 2011-02-19 07:39:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011, Liwiusz wrote:

    > No dobra, dogadałem się ze sprzedawcą-twórcą zdjęcia, ale w końcu jak to jest
    > "w prawie" - jak się uprze, to nie wykorzystam "w celach omówieniowych"?

    IMO nie, o ile nie jesteś w stanie wykazać swojego interesu...
    Znaczy, taki numer IMVHO mógłby przejść jakby tę rzecz, kupioną na
    TEJ aukcji, chcieć sprzedać dalej, a oryginalną aukcję "zacytować"
    jako dowód źródła pochodzenia towaru.
    Cytat po prawdzie duży :P, ale IMHO art.5 KC nie naruszy, zaś nieautorskie
    prawa majatkowe (znaki towarowe itede) są wyłączone wtedy z rozważań.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-02-19 08:08:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Cytat po prawdzie duży :P, ale IMHO art.5 KC nie naruszy, zaś nieautorskie
    > prawa majatkowe (znaki towarowe itede) są wyłączone wtedy z rozważań.

    Żadne tam znaki towarowe, chodziło o zdjęcie weksla :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-02-19 21:02:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2011, Liwiusz wrote:

    > chodziło o zdjęcie weksla :)

    No tak, mogłem się spodziewać że to "trudny przypadek" będzie :D
    Ktoś wystawił na licytację? :O

    pzdr, Gotfryd