  • 1. Data: 2008-03-26 15:21:22
    Temat: wykorzystanie legalnie kupionych zdjęć
    Od: "Zuzanna Rajk" <z...@g...pl>

    Witam. W jakim zakresie mogę wykorzystać legalnie kupione zdjęcia, które
    przedstawiają inne osoby? Zakładając, że posiadam umowę, w której prawny
    właściciel (np. bank twarzy) sprzedaje mi materiały, do których posiada prawa
    autorskie i ja staję się ich legalną posiadaczką. Czy mogę te zdjęcia w
    dowolny sposób wykorzystywać, np. prezentować w internecie itp.? A jeśli nie,
    to w jaki sposób mam sformułować umowę kupna-sprzedaży, aby wchodząc w
    posiadanie takich zdjęć, mogła z nimi robić co zechcę? Pozdrawiam. Zuza

  • 2. Data: 2008-03-26 16:20:21
    Temat: Re: wykorzystanie legalnie kupionych zdjęć
    Od: "fotografffffff" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Zuzanna Rajk" <z...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fsdpli$cbm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > to w jaki sposób mam sformułować umowę kupna-sprzedaży, aby wchodząc w
    > posiadanie takich zdjęć, mogła z nimi robić co zechcę? Pozdrawiam. Zuza

    Należy w umowie określić pola eksploatacji i okres. Chyba można określić
    jako dowolny, ale niech mnie ktoś upewni...
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-03-26 23:43:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2008, Zuzanna Rajk wrote:

> [...]
    > właściciel (np. bank twarzy) sprzedaje mi materiały, do których posiada prawa
    > autorskie i ja staję się ich legalną posiadaczką.

    A oświadczenia o prawie do dysponowania wizerunkiem (tych osób ze
    zdjęć) też "sprzedaje" w komplecie?
    I ew. prawo do wykonywania utworów zależnych (ono musi być wymienione
    OSOBNO i WYRAŹNIE)?

    pzdr, Gotfryd