  • 11. Data: 2007-03-16 18:17:02
    Temat: Re: wykaz biegłych sądowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:etct7u$jlp$1@mx1.internetia.pl...

    > Do czego przydatna? Przecież biegłym się jest w danym okręgu - co dałby
    > centralny rejestr?

    1) Są okręgi, gdzie nie ma biegłych wszystkich specjalności.
    2) Czasem termin proponowany przez biegłego jest bardzo długi, a biegły z
    sąsiedniego okręgu mógłby to zrobić szybciej.
    3) Konkurencja cenowa.
    4) Czasem z pewnych względów biegli z danego okręgu podlegają wykluczeniu z
    postępowania.
    5) Od czasu do czasu z pomocy biegłego chce skorzystać osoba, która nie
    potrzebuje opinii na potrzeby postępowania sądowego. Miała by większy wybór.

  • 12. Data: 2007-03-16 20:32:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > 3) Konkurencja cenowa.

    Nie ma konkurencji cenowej. Wynagrodzenie bieglego jest ustalone
    rozporzadzeniem MS.

    M.

  • 13. Data: 2007-03-16 20:41:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie ma konkurencji cenowej. Wynagrodzenie bieglego jest ustalone
    > rozporzadzeniem MS.

    Teoretycznie. A próbowałeś to przerabiać w praktyce? Bo ja tak. rozbieżności
    mogą być olbrzymie. Stawka jest ustalona za godzinę. A przecież jeden zrobi to w
    godzinę, a drugi dniówki potrzebuje.

  • 14. Data: 2007-03-16 20:50:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał

    > Nie ma konkurencji cenowej. Wynagrodzenie bieglego jest ustalone
    > rozporzadzeniem MS.

    Ale tam chyba są jakieś widełki. No i jest to stawka za godzinę a godzin
    można naliczyc więcej albo mniej.

  • 15. Data: 2007-03-16 20:52:17
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Nie ma konkurencji cenowej. Wynagrodzenie bieglego jest ustalone
    > rozporzadzeniem MS.

    w przedziałach (niekiedy dość szerokich), a nie sztywnej stawce

    KG