  • 1. Data: 2004-05-20 10:46:52
    Temat: wyjazd do krajow UE na dowodzie
    Od: "netter" <n...@n...net>

    Obecnie można wyjeżdżać do państw UE na podstawie dowodu osobistego, stąd
    moje wątpliwości:
    1. osobom podejrzanym o popełnienie jakiegoś ciężkiego przestępstwa
    odbierano paszporty, by nie mogły wyjeżdżać zagranicę, czy teraz będą im
    odbierane dowody osobiste??
    2. obiło mi się kiedyś o uszy, że istnieje jakiś przepis zabraniający wywozu
    dowodu osobistego poza granicę Polski, istniało/eje coś takiego??

  • 2. Data: 2004-05-20 20:11:04
    Temat: Re: wyjazd do krajow UE na dowodzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "netter" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > 1. osobom podejrzanym o popełnienie jakiegoś ciężkiego przestępstwa
    > odbierano paszporty, by nie mogły wyjeżdżać zagranicę, czy teraz będą im
    > odbierane dowody osobiste??

    Nie. Ale Straż Graniczna powinna sparwdzić w terminalu osobę wyjeżdżającą.
    Osoby z zakazem opuszczenia kraju są tam wprowadzane. W praktyce to różnie
    działa. Ale i dotąd zabierano paszport jak znaleziono albo podejrzany go
    oddała. Jak nie oddał i nie znaleziono, to nie zabierano.

    > 2. obiło mi się kiedyś o uszy, że istnieje jakiś przepis zabraniający
    wywozu
    > dowodu osobistego poza granicę Polski, istniało/eje coś takiego??

    Ja sobie przypomina z czasów bardzo zamierzchłych. pobierałeś paszport, to
    zostawiałeś w zastaw dowód osobisty. Jak pobierałeś dowód, to zostawiałeś
    paszport. Ale to było gdzieś w połowie lat 80-tych ostatnio. Nie pamiętam
    kiedy się to zmieniło, ale nie obowiązuje od czasu, gdy "uwolniono"
    wydawanie paszportów.