  • 1. Data: 2005-08-11 14:56:26
    Temat: wydzierżawić działkę budowlaną?
    Od: Agryppa <j...@t...com>

    Witam,
    Jakie są możliwości wydzierżawienia własnej działki budowlanej
    jednorodzinnej komuś, kto chciałby z niej czerpać korzyści? Jakie są
    obostrzenia dla dzierżawcy oraz wydzierżawiającego ze strony prawa (chodzi
    o typ działalności na takiej działce, który mógłby przynosić korzyść
    majątkową dla dzierżawcy)?
    Czytałem kodeks cywilny nt. umowy typu dzierżawa lecz tam nie ma nic na
    wyżej postawione pytanie.

    Dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi.
    Agryppa

    --
    Pierwszym następcą Świętego Piotra był Linus (64-76) -
    którego imiennik w naszych czasach stał się twórcą Linuksa.

  • 2. Data: 2005-08-13 20:32:29
    Temat: Re: wydzierżawić działkę budowlaną?
    Od: "ania " <a...@W...gazeta.pl>

    O jakie czerpanie korzyści chodzi?? Według mnie z wydzierżawieniem działki
    budowlanej będziesz mieć problem, jeżeli w grę w chodzi czerpanie korzyści,
    ponieważ mamy tu zbyt dużo ograniczeń. Np. musisz brać po uwagę plan
    zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli z niego wynika tylko funkcja
    budowlana to już wszystko jest jasne. O czerpaniu korzyści mowy nie ma.

  • 3. Data: 2005-08-13 22:16:18
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    ania wrote:

    > O jakie czerpanie korzyści chodzi?? Według mnie z wydzierżawieniem działki
    > budowlanej będziesz mieć problem, jeżeli w grę w chodzi czerpanie
    > korzyści, ponieważ mamy tu zbyt dużo ograniczeń.

    To samo pytanie sobie stawiam...
    Czy istnieje szansa na wydzierżawienie działki, której nie chce się
    pozbywać? Działka jest pod budowę domku jednorodzinnego. Dzierżawca o tym
    dowie się przy pierwszym telefonie...
    Czego prawo (jakie?) mu zabrania na tej działce robić?
    Gdyby to był dealer samochodowy... czy może tam utworzyć plac, na którym
    klienci będą kupować wystawione samochody? A piekarz? ... itd.

    Dzięki za podpowiedzi.
    Agryppa

  • 4. Data: 2005-08-14 08:16:23
    Od: "ania " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam
    właśnie tego dotyczyła moja odpowiedż. Jeżeli w planie zagospodarowania
    przewidziano tylko funkcję budowlaną mieszkaniową, to żadnej działalności
    nie można prowadzić. Natomiast można wynająć dom. To też korzyść dla Ciebie.
    Pozdrawiam
    A.'