  • 1. Data: 2008-07-23 13:38:22
    Temat: wybrać kase z OFE
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    Czy możliwe jest wybranie środków zgromadzonych w OFE ( II filar) wcześniej
    zanim przejde na emeryturę?
    jakies wypowiedzenie umowy czy tym podobne ? czy jest to mozliwe?

  • 2. Data: 2008-07-23 13:46:51
    Temat: Re: wybrać kase z OFE
    Od: "Byku" <6...@o...vp.pl>

    > jakies wypowiedzenie umowy czy tym podobne ? czy jest to mozliwe?

    wyp. pisemne 30 dni

  • 3. Data: 2008-07-23 13:59:14
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    Użytkownik "Byku" <6...@o...vp.pl> napisał w wiadomości

    > wyp. pisemne 30 dni

    a gdzie to moge znaleźć w przepisach chodzi mi tylko jaki akt prawny to
    reguluje?

  • 4. Data: 2008-07-23 19:59:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pawel pisze:
    > Użytkownik "Byku" <6...@o...vp.pl> napisał w wiadomości

    > a gdzie to moge znaleźć w przepisach chodzi mi tylko jaki akt prawny to
    > reguluje?

    Byku wprowadził Cię w błąd, nie można wypłacić pieniędzy z OFE przed
    emeryturą. Co ciekawe, nie można wypłacić również będąc na emeryturze, a
    sposoby wypłacania emerytury z II filara nie są jeszcze znane. No i
    nie zapominaj o sławnym wyroku, zgodnie z którym pieniądze na II filarze
    nie stanowią własności ubezpieczonego.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-07-23 20:09:06
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał:

    > Byku wprowadził Cię w błąd, nie można wypłacić pieniędzy z OFE
    > przed emeryturą.

    Ależ można - ale tylko w jednym, szczególnym przypadku:
    http://www.money.pl/archiwum/poradniki/artykul/jak;w
    ycofac;sie;z;ofe,119,0,235383.html

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 6. Data: 2008-07-23 20:11:01
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    "Aicha"

    > Ależ można - ale tylko w jednym, szczególnym przypadku:

    http://www.money.pl/archiwum/poradniki/artykul/jak;w
    ycofac;sie;z;ofe,119,0,235383.html

    Wypłacić skarbowi państwa, trzeba tu dodać :)

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 7. Data: 2008-07-23 20:18:19
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Byku" <6...@o...vp.pl> napisał w wiadomości

    > wyp. pisemne 30 dni

    to dotyczy tylko zmiany funduszu
    kasa jest nie do ruszenia, zasad wykorzystania w ramach emerytury nawet nie
    ma

    macso

  • 8. Data: 2008-07-24 09:30:43
    Od: "pawel" <p...@o...eu>

    no tak czyli jak zwykle Państwo Polskie okrada swoich obywateli w świetle
    prawa czyli nic w Polsce się nie zmienia trzeba wiać za granicę póki czas i
    nigdy nie wracac a juz na pewno nie po emeryture :(((((((((((((((((((((((

  • 9. Data: 2008-07-24 10:24:15
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "pawel" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > no tak czyli jak zwykle Państwo Polskie okrada swoich obywateli w świetle
    > prawa czyli nic w Polsce się nie zmienia trzeba wiać za granicę póki
    > czas i nigdy nie wracac a juz na pewno nie po emeryture

    Po pierwsze odpowiadaj pod cytatem.

    Po drugie systemy emerytalne działające w taki sam sposób są powszechnie
    stosowane w większości krajów cywilizowanych. Chcesz walczyć z całym
    światem?

    Znajdzie się zapewne wielu ludzi, którzy zainwestowali by swoje pieniądze
    dużolepiej niż OFE. System ma jednak chronić tych, którzy tego nie potrafią
    lub przepiją każdą kasę by w wieku emerytalnym zdychać na śmietniku. Jak
    sądzę znajdziesz na świecie takie kraje, gdzie stosowany jest ten model :)
    Tam możesz wyjechac.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 10. Data: 2008-07-24 10:41:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 24 Jul 2008 12:24:15 +0200, Paweł napisał(a):

    > Po drugie systemy emerytalne działające w taki sam sposób są powszechnie
    > stosowane w większości krajów cywilizowanych. Chcesz walczyć z całym
    > światem?

    OIDP swego czasu lobotomia była stosowana przez większość cywilizowanych
    państw jako sposób na problemy z chorymi psychicznie. Też od tego
    odstąpiono.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl