  • 1. Data: 2008-07-23 10:29:11
    Temat: Cesja praw - nieruchomosc
    Od: m...@g...com

    Witam,
    Jestem w trakcie zalatwiania wszystkich formalnosci zwiazanych z
    podpisaniem cesji na mieszkanie miedzy mna, deweloperem a Panem X.
    Mam na mysli dostarczenie wszystkich zaswiadczen ktorych wymaga
    deweloper czyli zaswiadczenie z banku Pana X o splaceniu kredytu przez
    moj bank jego kredytu.
    Cale zalatwianie trwa juz tyle ze w ciagu najblizszych dni odbedzie
    sie odbior mieszkania i to jeszcze przez osobe ktora widnieje na
    umowie z deweloperem - czyli Pana X
    W miedzyczasie deweloper doslal Panu X dokumenty odnosnie rozliczenia
    calej inwestycji na podstawie wskaznikow GUS i wyszlo ze nalezy
    doplacic kwote z "czterema zerami".

    Ja z Panem X mam umowe przedwstepna w ktorej obie strony zobowiazuja
    sie do podpisania cesji oraz wplacony zadatek.

    Pytanie brzmi kto z punktu widzenia prawnego powinien poniesc koszty
    zwiazane z rozliczeniem inwestycji.
    Czy nie powinna to zrobic osoba ktora do czasu podpisania cesji jest z
    punktu prawnego jest wpisana w umowie?
    A od czasu podpisania cesji wszystkie zobowiazania przejmuje ja ?

    Pan X ma splacony kredyt plus dodatkowe pieniadze na jakie sie
    umowilismy, ja mam jedynie umowe przedwstepna z ktorej tak na prawde
    kazdy moze sie wycofac.

    Z gory dziekuje za odpowiedzi, pozdrawiam
    Misz