  • 1. Data: 2008-07-23 07:15:39
    Temat: księga wiczysta czy akt noarialny
    Od: "tmp2" <t...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie co jest głównym dokumentem stwierdząjącym
    własność nieruchomosci ksiega wieczysta (wpis w II rozdziale) czy akt
    notarialny ?

    ER

  • 2. Data: 2008-07-23 08:28:41
    Temat: Re: księga wiczysta czy akt noarialny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2008, tmp2 wrote:

    > Mam takie pytanie co jest głównym dokumentem stwierdząjącym
    > własność nieruchomosci ksiega wieczysta (wpis w II rozdziale) czy akt
    > notarialny ?

    Spróbujmy per analogiam: co stwierdza własność ruchomości, np. samochodu?
    IMO - nic.
    Umowa zakupu samochodu i umowa notarialna nabycia nieruchomości stwierdza
    *nabycie* i tyle. KIEDYŚ kupuł. Czy DZIŚ ma własność tego nie wiemy,
    na to może dać tylko swoje słowo!
    Jak mieszkanie które ktoś kupił/zostało mu podarowane/wygrał na loterii
    SPRZEDA, to przecież umowa nie "zniknie" - nadal ta umowa będzie dowodzić
    że NABYŁ własność.
    A że JUŻ JEJ NIE MA... no cóż, pech ;)

    Wniosek jest prosty: z aktu nie da się wywieść stwierdzenia
    własności nieruchomości.
    Czyli taką rolę może pełnić jedynie księga.
    I prawdę mówiąc po to ona jest.

    pzdr, Gtofryd

  • 3. Data: 2008-07-23 13:12:50
    Od: Heming <n...@n...pl>

    tmp2 pisze:
    > Mam takie pytanie co jest głównym dokumentem stwierdząjącym
    > własność nieruchomosci ksiega wieczysta (wpis w II rozdziale) czy akt
    > notarialny ?

    Księga wieczysta ze wzgledu na tzw. rękojmię wiary publicznej ksiąg
    wieczystych.

  • 4. Data: 2008-07-24 11:20:04
    Od: "tmp2" <t...@p...onet.pl>

    Dzikuje za informacje

    pozdrawiam

    ER

  • 5. Data: 2008-07-27 19:51:54
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 15:12:50 +0200, Heming napisał(a):

    > Księga wieczysta ze wzgledu na tzw. rękojmię wiary publicznej ksiąg
    > wieczystych.

    Chyba że przed godziną aktem notarialnym nabyłem nieruchomość i ze
    względów technicznych w księdze wieczystej wpisany jest poprzedni
    właściciel.

    pozdr

    Radek