  • 1. Data: 2003-11-22 15:58:10
    Temat: www.azyl.pl
    Od: "Maciej" <m...@p...pl>

    Witam!
    Czy ktos mial stycznosc z tą kancelarią www.azyl.pl odnosnie odzyskiwania
    wierzytelnosci?
    Jesli tak to prosze o wszelkie informacje na ten temat
    pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2003-11-23 13:44:26
    Temat: Re: www.azyl.pl
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej

    <m...@p...pl> napisał w wiadomości news:bpo12i$259m$1@news.mm.pl...
> [...]
    > wierzytelnosci?
    > Jesli tak to prosze o wszelkie informacje na ten temat

    W dwóch słowach "nie warto".Chociaż rzeczywiście działają od dziesięciu
    lat,to firma składa się z jednego adwokata i biura w Łodzii, jednego
    "dyrektora" w Warszawie, urzędującego dwa razy w tygodniu w wynajętym
    mieszkaniu.
    Zasada ich działania opiera się na prostym pomyśle, szumna reklama ,niby
    brak zaliczek ma wskazywac na wysoką skuteczność, a działaja bez kosztów
    własnych, jako bierny pośrednik, między sądem, komornikiem i wierzycielem.
    Rzeczywistość jest taka ,żę przyjmują dużo spraw, które kończą sie według
    trzech wariantów:

    1\Mało prawdopodobny - dłużnik przestraszony pozwem płaci, zysk firmy -
    inkasują prowizje, przy mniejszych kwotach do 35% wypłaconej kwoty, plus
    koszty "zastępstwa procesowego" około 2500 zł,o kosztach zastepstwa
    dowiadujesz sie dopiero z pozwu.

    2\Bardziej prawdopodobny - uzyskują nakaz zapłaty, dłużnik nie płaci,
    przekazują sprawę do komornika,jeśli komornik odzyska kwotę to zysk AZYLU
    jak w wariańcie 1/ jeśli nie, to zarabiają tylko drobne kwoty,będące różnicą
    między rzeczywistymi kosztami opłat sądowych i komorniczych, a wpłatami,
    których dokonuje wierzyciel za ich posrednictwem ,co motywują kosztami
    przesyłek itp.

    3\Też prawdopodobny ,a najciekawszy, dłuznik zaczyna sie procesować.
    Firma AZYL na taką okoliczność inkasuje od wierzyciela ok. 5% wartości długu
    ,o czym nie ma nic w reklamie i zaczyna go reprezentować, poprzez jedną
    panią adwokat z Łodzi lub wynajętego na jedną rozprawe adwokata, blisko
    miejsca rozprawy,na jednej rozprawie sie nie kończy, adwokat zwykle
    przychodzi nieprzygotowany ,zresztą przy takiej ilości spraw to nic
    dziwnego, firma AZYL życzy sobie dodatkowych dopłat ,bo koszty adwokata
    przekraczaja podobno 500zł za rozprawę ,a następnie jak nie płacisz ,bo
    jestes przekonany ,że za te 5% powinni cię reprezętowac do końca,rezygnują z
    prowadzenia sprawy,co podobno jest zgodne z prawem ,bo na pierwszej
    rozprawie, cię reprezentowali i moga zrezygnować.
    Musisz wtedy wynająć normalnego adwokata i płacić drugi raz.

    Ciekawie też wygląda umowa o odzysk wierzytelności z AZYLEM, nazywa się
    "zobowiazania wierzyciela" i oczywiście wszystkie punkty dotyczą zobowiązań
    twoich względem AZYLU , a nic o zobowiązaniach AZYLU.
    W ogóle ciężko znależć solidną uczciwa i skuteczną firmę windykacyjną, może
    ktoś z grupowiczów mógłby, cos polecić.

    Pozdrawiam
    mareK

  • 3. Data: 2003-11-23 14:44:14
    Od: "Maciej" <m...@p...pl>

> [...]
    > twoich względem AZYLU , a nic o zobowiązaniach AZYLU.
    > W ogóle ciężko znależć solidną uczciwa i skuteczną firmę windykacyjną,

    Serdeczne dzięki... bardzo mi pomogłeś bo szczerze mówiąc zamierzałem z nich
    skorzystac...
    A wracając do tematu to czy ktoś z szanownych grupowiczów mógłby coś polecić
    i doradzić odnośnie odzysku wierzytelności?
    Bardzo dziękuje za jakiekolwiek wskazówki a Tobie Marku jeszcze raz bardzo
    dziękuje
    pozdrawiam
    Maciek