  • 1. Data: 2003-11-22 13:04:49
    Temat: Rejestracja samochodu
    Od: "Nicolas Semler" <n...@o...pl>

    Witam

    Czy samochod może byc zarejestowany inna osobe niz widnieje to w umowie
    kupna-sprzedarzy a osobe z umowy na współwłaściciela ?
    Czy jezeli tak to czy potrzebne jest jakiekolwiek potwierdzenie wlasciciela
    ?
    Jeżeli nie to jak mozna zarejestrowac samochod na inna z rodziny gdy
    zostala juz oplacona oplata skarbowa od zakupu ?

  • 2. Data: 2003-11-22 13:12:36
    Temat: Re: Rejestracja samochodu
    Od: "Andrzej" <i...@o...pl>

    Samochód z tego co wiem można zarejestrować tylko na osobę bądź osoby, które
    widnieją na umowie kupna. Niesty - pospisaniu umowy już nie będziesz miał
    dużego pola manewru...

    Pozdrawiam.

    --

    Andrzej
    GG: 5293541 i...@o...pl

  • 3. Data: 2003-11-22 21:46:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Samochód rejestruje się na właściciela lub właścicieli (jeśli jest ich
    kilku). A właścicielem jest ten, kto samochód kupił. Więc tym samym
    konsekwencją jest to, że samochód może być zarejestrowany tylko na nabywcę
    z umowy.

    Sparwę można "uzdrowić na dwa sposoby". Albo spisując nową umowę ze
    sprzedawcą, któa określi dwóch nabywców (w sumie to może być aneks do
    umowy). A jesli to z jakiś powodów neimożliwe, to darowując lub sprzedając
    50% samochodu temu drugiemu współwłaścicielowi, co jednak kosztuje opłątę
    skarbową bądź podate od darowizny.