  • 1. Data: 2006-07-01 09:24:46
    Temat: wspolwlasnosc - zgoda na remont
    Od: "bz" <f...@p...onet.pl>

    witam

    Posiadam w 1/3 prawo do budynku wraz z dzialka. Po wejsciu do budynku wchodzi
    sie do bardzo bdszernego holu, do mnie w prawo , sasiad w lewo. po "swojej"
    stronie w korytarzy wybudowealem lekka scianke, regips, wczesniej pytajac
    sasiada o zgode, wyrazil, co potwierdzil na stosownym pismie.
    scianka nie przebiega w osi holu, jest zsunieta ok.80 cm w moim kierunku, tak
    aby nie bylo watpliwosci ze nie utrudnia sasiadowi zycia.Uslyszalem wlasnie, ze
    podpis sasiad powinien byl mi dac w obecnosci notariusza, ze podpisany u niego
    w domu na stole nie jest wazny.Czy to prawda? Czy moglybym ewentualnie prosic o
    wskazanie zapisu w kodeksie regulujacym taki temat? chcialbym spac spokojnie
    (lub brac sie za teamt od nowa-choc nie wiem czy sie powiedzie, sasiad jest
    powaznie na nie do swiata, wowczas podpisal mi pismo, bo liczyl , jak sie potem
    okazalo, ze bedzie czerpal spore korzysci ze znajomosci ze mna,teraz czasem na
    dzien dobry nie odpowiada)

    dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    Bartosz

  • 2. Data: 2006-07-02 06:12:40
    Temat: Re: wspolwlasnosc - zgoda na remont
    Od: "bz" <f...@p...onet.pl>

    > dziekuje za pomoc i pozdrawiam

    bardzo prosze o informacje, czy musi byc notarialna zgoda

    Bartosz

  • 3. Data: 2006-07-02 06:42:34
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    zakładając, że masz zwykłą wspólwłasność w częściach ułamkowych
    to zadysponowanie współwłasnościa wymaga zgody
    współwłaścicieli - wszystkich - patrz art 199KC

    w twoim przypadku moinm zdaniem doszło do pewnej umowy quad usum
    a ta tez powinna byc w formie szczególnej, bo korzystasza z części
    nieruchomości
    wspólnej z wyłączeniam innych współwłaścicieli.
    zresztą i twoje korzystanie z mieszkania także jest takim elememntem umowy
    quad usum bo masz współwłasnośc w częściach ułamkowych niewydzielonych
    o ile dobrze zrozumiałem pytanie
    wszak nigdzie nie jest napisane że twoja 1/3 to twoje mieszkanie,
    a jeżeli jest, to żle postawiłes pytanie i odpowiedź może być
    niewłaściwa

    m.

  • 4. Data: 2006-07-02 07:27:18
    Od: "bz" <f...@p...onet.pl>

    > zakładając, że masz zwykłą wspólwłasność w częściach ułamkowych
    > to zadysponowanie współwłasnościa wymaga zgody
    > współwłaścicieli - wszystkich - patrz art 199KC

    Oczywiscie, tylko czy forma, ktora przyjalem jest wystarczajaca ? Czy tez
    powinien podpisy potwierdzic notariusz?

> [...]
    > wszak nigdzie nie jest napisane że twoja 1/3 to twoje mieszkanie,
    > a jeżeli jest, to żle postawiłes pytanie i odpowiedź może być

    Wszystko prawda, nie jest wskazane moje mieszkanie jako moje, ciagnie sie ten
    umowny podzial od powojnia, kedy to dziadek wraz z ojcem sasiada dostali od
    Panstwa nieruchmosc.
    Ja tez mam swiadomosc wspolwlasnosci, stad tez o wszystko (prawie) co chcialem
    robic wypisalem w pismie, ktore sasiad podpisal(w domu na stole).
    Co to jest umowa quad usum ?

    Bartosz

  • 5. Data: 2006-07-02 10:13:43
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    > Co to jest umowa quad usum ?

    To umowa co do sposobu korzystania z nieruchomości wspólnej,
    w ramach twojego udziału 1/3
    tobie przypada to mieszkanie i pół strych oraz szałerek za domem
    a mnie w ramach 2/3 tamto mieszkanie i dwa garaże oraz
    podwórko - a wszystko do wyłącznego korzystania
    z pominięciem pozostałeych wspólwłaśiciceli.
    Do takiej umowy konieczna jest zgoda wszystkich
    i notariusz.

    Potem to najlepiej jeszcze wpisac do KW.

    m.

  • 6. Data: 2006-07-02 10:54:58
    Od: "bz" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > a mnie w ramach 2/3 tamto mieszkanie i.............
    > Potem to najlepiej jeszcze wpisac do KW.

    Tak, rozumiem, chodzi o podzial fizyczny, pracuje nad sasiadem ale on tam ma
    jeszcze nieuporzadkowane sprawy spadkowe do konca.
    Wciaz nie wiem czy moglem postawic scianke w korytarzu majac od niego (czyli
    wszystkich wspolwlascicieli) zgode na to na pismie (ale nie u notariusza).

    pozdrawiam
    bartosz

  • 7. Data: 2006-07-02 20:05:05
    Od: "bz" <f...@p...onet.pl>

    jeszcze jedno pytanie przyszlo mi do glowy, czy sasiad moze wycofac swoja zgode?
    jesli tak, to czy da sie przed zabezpieczyc? co robic?

    pozdrawiam
    bartosz

  • 8. Data: 2006-07-04 08:24:25
    Od: "bz" <f...@p...onet.pl>

    > jeszcze jedno pytanie przyszlo mi do glowy, czy sasiad moze wycofac swoja
    zgode?
    > jesli tak, to czy da sie przed zabezpieczyc? co robic?

    Prosze o pomoc.
    Bartosz