  • 1. Data: 2003-10-15 13:22:34
    Temat: wspolwlasnosc samochodu
    Od: "Pat" <p...@a...waw.pl>

    Moj chlopak dzisiaj kupil samochod na fakture. Ze wzgledu na to, iz nie maa
    on zadnych znizek w ubezpieczalni,samochod zostal zakupiony na niego i jego
    ojca ktory te znizki posiada. Jednak jedynym uzytkownikiem ma byc moj
    chlopak. Po udaniu sie do referatu komunikacji okazalo sie ze pani w okienku
    nie chciala zarejestrowac tego samochodu na mojego chlopaka( i jako
    wspolwlasciciel ojciec,ktory zameldowany jest w innej dzielnicy) poniewaz na
    fakturze pierwszy jest ojciec i to on powinien byc pierwszym
    wspolwlascicielem. I tu powstaje moje pytanie, czy pani ta dziala zgodnie z
    prawem? przeciez wspolwlasnosc polega na posiadaniu rownych czesci,nie ma
    wazniejszego lub mniej waznego wspolwlasciciela, a tym bardziej absurdalna
    wydajee mi sie waznosc kolejnosci osob na fakturze. Kto ma racje? Gdzie
    moge znalesc ewentualne przepisy na ten temat?

  • 2. Data: 2003-10-15 18:06:42
    Temat: Re: wspolwlasnosc samochodu
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Pat" <p...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydajee mi sie waznosc kolejnosci osob na fakturze. Kto ma racje? Gdzie
    > moge znalesc ewentualne przepisy na ten temat?

    Oczywiśćie, że nie ma "lepszego" i "gorszego" współwłaściciela. To, który
    zostanie wpisany na pierwszej stronie dowodu powinno byc kwestią uzgodnienia
    między nimi. Problem jak zwykle powstaje na styku prawa cywilnego i
    administracyjnego. Niestety ustawodawca nie przewidział wyraźnie, że auto
    może być przedmiotem współwłasności i stąd pewne "łatanie" tym, że się
    współwłaścicieli dopisuje na końcu. Należy tu jednak zaznaczyć, że nie ma
    żadnego wpływu na stosunki własnosciowe - nawet pominięcie któregokolwiek
    nic w tym nie zmienia.

    Nie wiem jednak na czym polega problem. Wpisanie ojca, który ma zniżki jest
    nawet bardziej korzystne, bo w przypadku wpisania chłopaka należy się
    przygotować na przeprawę z ubezpieczycielem, bowiem, ZTCW oni nie wnikają w
    sostunki własnościowe tylko kalkuluja składkę na podst. osoby
    zarejestrowanej jako właściciel.

    Czyli - ja bym się nie kłócił, bo niby dlaczego? Fajna fura i chłopak chce
    szpanować, że jest wpisany w dowodzie/nie chce, żeby ktos pomyslał, że się
    wozi taty furą? ;-)

    Depi.

  • 3. Data: 2003-10-15 21:12:26
    Od: "Pat" <p...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jednak na czym polega problem.

    Problem polegaal na tym, ze pani w referacie komunikacji nie chciala
    zarajestrowac go jako "pierwszego" wlasciciela bo nie widnal jako pierwszy
    na fakturze zakupu samochodu, tylko jako drugi (czysty przypadek). A jego
    ojciec,czyli wg pani okienkowej "wazniejszy" wspolwlasciciel byl gdzie
    indziej zameldowany,wiec pani stwierdzila, ze albo pojdziemy do
    zarejestrowac saamochod do urzedu odpowiedniego dla osoby pierwszej na
    fakturze,albo musimy zamienic kolejnosc osob kupujacych na fakturze. I to
    jest wlasnie to co mnie zaskoczylo i zdenerwowalo-czy kolejnosc osob
    kupujacych naa fakturze moze miec wg prawa znaczenie?

    Sprawa w ubezpieczycielami przedstawia sie tak (bo juz sie dowiadywalam), ze
    oni nie moga traktowac honorowac znizek tylko osoby bedacej na pierwszej
    stronie dowodu rejestracyjnego,tylko znizki licza sie tej osoby ktora ma ich
    wiecej,niezaleznie na ktorej stronie dowodu sie widnieje. A to wlasnie
    dlatego ze nie ma lepszego ani gorszego wspolwlasciciela.

  • 4. Data: 2003-10-15 22:12:10
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Znam lepszy numer: jeden współwłaściciel (tylko!) miał 50% zniżki jako inwalida, a
    drugi (tylko!) 60% jako wieloletni bezszkodowy, i w rezultacie kumulacji płacili ze
    zniżką 80 % :-))
    JaC

  • 5. Data: 2003-10-15 23:43:22
    Od: "" <d...@c...pl>

    Rozumiem, że jest to kwestia, iż wygodniej jest zarejestrować samochód w miejscu
    zamieszkania chłopaka a nie jego ojca.

    Ja bym się kłócił z urzedniczką. Jej pogląd jest idiotyczny, a jeżeli się będzie
    upierać to niech wskaże przpisy prawne, które uzależniają kolejność wpisaywania
    w dowiedzie (i właściwość urzędu) od kolejności nazwisk w fakturze.
    dp

  • 6. Data: 2003-10-16 09:38:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik <d...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wpisaywania
    > w dowiedzie (i właściwość urzędu) od kolejności nazwisk w fakturze.

    Jasne - jak Tata mieszka daleko, to problem staje się jasny a jeśli
    ubezpieczyciele są tacy mili, i nawet kumuluja zniżki (???), to sprawa staje
    się czysta.

    Tak jak juz wspomniałem - to, kto jest wpisany jako pierwszy jest
    przedmiotem uzgodnienia między współwłaścicielami. Nic nie nakazuje brać
    "pierwszej osoby z faktury", bo oczywiście nie mam to żadnego znaczenia. Jak
    urzędniczka się będzie upierać, to poproś jej naczelnika i oczywiście
    zarządaj podstawy prawnej dmowy wpisu wedle Twojego wniosku, najlepiej na
    piśmie.

    POzdrawiam

    --
    Depi.