  • 1. Data: 2003-10-15 10:02:30
    Temat: czy organ moze sie czepiac?
    Od: "romek" <r...@g...pl>

    Czy mozliwe jest, aby urzad skarbowy nie mogac sciagnac podatku dochodowego
    (ryczalt 10%) za sprzedaz mieszkania w okresie krotszym niz 5 lat od osoby
    sprzedajacej, zarzadal zaplaty tegoz podatku od kupujacego?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    R.

  • 2. Data: 2003-10-15 12:36:16
    Temat: Re: czy organ moze sie czepiac?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > (ryczalt 10%) za sprzedaz mieszkania w okresie krotszym niz 5 lat od osoby
    > sprzedajacej, zarzadal zaplaty tegoz podatku od kupujacego?

    Cos tu sie nie zgadza ... mowa o podatku dochodowym ? Jesli tak to co ma
    do tego kupujacy ?

    Gdyby to byl PCC, to i owszem, ale dochodowy ?!

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2003-10-15 13:27:19
    Od: "romek" <r...@g...pl>

    > dochodowego
    >
    > Cos tu sie nie zgadza ... mowa o podatku dochodowym ? Jesli tak to co ma
    > do tego kupujacy ?
    >
    > Gdyby to byl PCC, to i owszem, ale dochodowy ?!

    Moze to i naiwne pytanie, ale w naszym kraju rozne rzeczy wymysla
    usta-wodawca.

    pzdr
    R.

  • 4. Data: 2003-10-15 21:16:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, romek wrote:

    >+ Czy mozliwe jest, aby urzad skarbowy nie mogac sciagnac podatku dochodowego
    >+ (ryczalt 10%) za sprzedaz mieszkania w okresie krotszym niz 5 lat od osoby
    >+ sprzedajacej, zarzadal zaplaty tegoz podatku od kupujacego?

    Czy owo mieszkanie nie było przedmiotem wynajmu *w ramach DG* ?
    Jeśli tak to tak. Idę spać (czytaj: mam zamiar) to nie będę
    szukał, ale jest (w Ordynacji) zapis o ŚT ponad 15 000 zł.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG - KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-15 21:36:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, KrzysiekPP wrote:

    >+ > Czy mozliwe jest, aby urzad skarbowy nie mogac sciagnac podatku
    >+ Cos tu sie nie zgadza ... mowa o podatku dochodowym ?
    >+ Jesli tak to co ma do tego kupujacy ?

    W szególnym przypadku - "zaległość podatkową na czymś
    co kiedyś było środkiwm trwałym". Nieważne jaki podatek...
    Ale to pytający musi zeznać czy sprzedający miał owo
    mieszkanie kiedykolwiek "na ŚT".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-10-16 11:44:00
    Od: "romek" <r...@g...pl>

    > Czy owo mieszkanie nie było przedmiotem wynajmu *w ramach DG* ?
    > Jeśli tak to tak. Idę spać (czytaj: mam zamiar) to nie będę
    > szukał, ale jest (w Ordynacji) zapis o ŚT ponad 15 000 zł.

    Nie do końca rozumiem, a właściwie to od początku nie rozumiem - ale
    dziękuję za odpowiedź. Na jakiej podstawie USk może męczyć kupującego?

    Pozdrawiam
    R.

  • 7. Data: 2003-10-16 23:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, romek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Nie do końca rozumiem, a właściwie to od początku nie rozumiem - ale
    >+ dziękuję za odpowiedź. Na jakiej podstawie USk może męczyć kupującego?

    Na tej, że jeśli zostanie sprzedany ŚT (coś co było wpisane
    do ewidencji DG) i w trakcie sprzedaży owa DG miała zaległości
    podatkowe, to owe zaległości "wiszą" na tym towarze.
    Niemal tak jak z VATem :>, kupujący odpowiada za zobowiązania
    sprzedawcy :> (tyle, że tu "ograniczone do wartości ŚT" - czyli
    w najgorszym razie możesz powiedzieć USowi "bierzcie sobie
    i spadajcie" - ale wziąć mogą)

    +++++ Ordynacja +++++
    Art. 112. § 1. Nabywca:
    1) przedsiębiorstwa,
    2) zorganizowanej części przedsiębiorstwa,
    3) składników majątku związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą
    wymienionych w § 2, jeżeli ich wartość w dniu zbycia wynosi co najmniej
    15 000 zł
    - odpowiada całym swoim majątkiem solidarnie z podatnikiem za powstałe do
    dnia nabycia zaległości podatkowe związane z prowadzoną działalnością
    gospodarczą.
    § 3. Zakres odpowiedzialności nabywcy jest ograniczony do wartości
    nabytego przedsiębiorstwa, jego zorganizowanej części lub składników
    majątku.
    -----

    Zauważ że dotyczy "nabywcy", niekoniecznie "przedsiębiorcy" !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-17 11:14:31
    Od: "romek" <r...@g...pl>

> [...]
    > majątku.
    > -----
    >
    > Zauważ że dotyczy "nabywcy", niekoniecznie "przedsiębiorcy" !

    Rzeczywiście. No cóż, nie znasz dnia ani godziny, to gorsze niż
    średniowieczni poborcy podatkowi (nie mówiąc o tych , z czasów Jezusa).

    Pozdrawiam
    R.