  • 11. Data: 2006-02-03 09:36:56
    Temat: Re: wspólwłaściciel samochodu a jego sprzedaż
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    KwiaTuszeK napisał(a):
> [...]
    > czyli mama i siostra mają po 1/6 a ty masz (1/2 + 1/6 = 2/3) i tyle
    > samochodu możesz sprzedać/dać/cokolwiek. Czyli jak sprzedacie go za
    > 30.000 to ty dostajesz 20.000, a siostra i mama po 5.000. I w takim
    > stosunku płacicie ewentualny podatek.
    >
    > chyba już rozumiem :)
    > wiedziałam, że takie prawo jest jeśli chodzi o dziedziczenie, ale miałam
    > nadzięję, że jeśli chodzi o współposiadanie samochodu, to jednak po
    > śmierci drugiego właściciela przechodzi na tego pierwszego :)
    > no czyli, że samochód bedzie cały mój :)

    to po zakończonej sprawie spadkowej możecie iść do notariusza i zrobić
    sobie dział spadku w którym tak się podzielicie samochodem i innymi
    rzeczami, wtedy siostra i mama mogą ci dac swoje części samochodu, za
    darmo, za kasę albo za inne części spadku

    sg

  • 12. Data: 2006-02-03 11:27:59
    Temat: Re: wspólwła?ciciel samochodu a jego sprzedaż
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał
    > Rozumiem ze jesli bylabys wspolwlascicielka mieszkania to wg Ciebie
    > sprawiedliwe by bylo zebys po smierci wspolwlasciciela mogla sprzedac cale
    > mieszkanie bez pytania spadkobiercow zmarlego o zgode?

    no tak, jeśli ten właściciel nie zostawiliby testamentu i nie przepisał
    tego mieszkania konkretnej osobie,to mieszkanie to powinno przejść
    na drugiego właściciela w całości i nie musiałby Sie juz z nikim dzielić :P
    ja to bym właśnie takie prawo ustanowiła :D
    bo dla mnie to jest zupełnie bez sensu:
    nawet jak spadkodawca przepisze mieszkanie konkretnej osobie
    to o i tak musi sie ona podzielić tym mieszkaniem z reszta rodziny... :|

  • 13. Data: 2006-02-03 12:00:57
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu KwiaTuszeK porozsypywal nastepujace haczki:
    > nawet jak spadkodawca przepisze mieszkanie konkretnej osobie
    > to o i tak musi sie ona podzielić tym mieszkaniem z reszta rodziny... :|
    Ale jesli przepisze to juz nie jest jego wiec czemu trzeba sie dzielic?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 14. Data: 2006-02-03 12:38:14
    Od: "KwiaTuszeK" <o...@o...pl>

    "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał
    > Ale jesli przepisze to juz nie jest jego wiec czemu trzeba sie dzielic?

    hehe (nie znam sie na tym słownictwie prawniczym), nie przepisze
    za życia tylko zapisze w testamencie
    już wiadomo o co mi chodzi? :)

  • 15. Data: 2006-02-03 13:54:14
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > skonczy sie sprawa spadkowa i wyrok sie uprawomocni ;-( a to bedzie
    > trwac... jakies pol roku,

    jaki wyrok? i czemu pol roku?

  • 16. Data: 2006-02-03 20:48:38
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    vel konrad napisał(a):

    > jaki wyrok? i czemu pol roku?

    wyrok o stwierdzenie nabycia spadku czyli kto i w jakich czesciach
    dziedziczy, a pol roku to jesli szybko pojdzie ;-)

    sg

  • 17. Data: 2006-03-09 09:45:52
    Od: maho <m...@N...net>

    KwiaTuszeK napisał(a):
    > "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał
    >
    > hehe (nie znam sie na tym słownictwie prawniczym), nie przepisze
    > za życia tylko zapisze w testamencie
    > już wiadomo o co mi chodzi? :)

    No ale cały czas był rozpatrywany wariant bez testamentu.

    Z testamentem IMHO matka i siostra mogą dostać zachowek, czyli połowę
    wartości tego co by dostały, gdyby testamentu nie było. Ale tylko wtedy
    kiedy się o to upomną.

    Więc jeżeli ojciec ci zapisze w testamencie drugą połówkę samochodu, i
    nikt tego nie oprotestuje, to *chyba* cały jest twój.

    pozdrav

    maHo