  • 1. Data: 2006-02-02 18:29:38
    Temat: brak licencji a domaganie się odszkodowania od autora programu
    Od: "kolczyk" <n...@n...pl>

    Witam serdecznie,

    Jakaś osoba przesłała do serwisu www download program. Ten program został
    przeze mnie obejrzany i zaakceptowany. Po 2 miesiącach zgłosił się do mnie
    autor programu grożąc Policją oraz domagając się kilkutysięcznego
    odszkodowania. Twierdzi, że jest autorem a raczej odkupił licencje jakiegoś
    anglojęzycznego programu, posiada kod źródłowy i sprzedaje program na
    aukcjach (około 2PLN za sztukę). Ponieważ się nie zgodziłem na zapłatę to
    powiedział, że jutro idzie na Policje.

    Jeszcze raz przejrzałem program - a raczej kalkulator/poradnik i nie ma
    kompletnie wzmianki o autorstwie. Nie zostało też to specjalnie usunięte, po
    prostu program nie zawiera żadnych informacji. Nie ma żadnego menu, nie ma
    żadnego komunikatu przed uruchomieniem, nie ma pomocy ani dokumentacji,
    żadnych zasad. Do tego ten kalkulator jest w języku angielskim

    Co może zrobić oraz jaką przygotować linię obrony?

  • 2. Data: 2006-02-02 21:39:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "kolczyk" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > żadnych zasad. Do tego ten kalkulator jest w języku angielskim
    >
    > Co może zrobić oraz jaką przygotować linię obrony?

    a jakiej tresci wiadomosc otrzymales ? (z programem, nie od autora)

    P.

  • 3. Data: 2006-02-03 08:05:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    kolczyk wrote:

> [...]
    > żadnego menu, nie ma żadnego komunikatu przed uruchomieniem, nie ma
    > pomocy ani dokumentacji, żadnych zasad. Do tego ten kalkulator jest w

    Więc w jaki sposób zaakceptowałeś taki program do swojego serwisu? Nie
    wiedząc kto jest autorem, nie wiedząc kto posiada do niego prawa
    majątkowe?
    Sorry, ale po prostu się podłożyłeś.

    > Co może zrobić oraz jaką przygotować linię obrony?

    Iść na ugodę, szukać autora, udowadniać że ten człowiek nie ma do
    programu praw, prosić o łagodny wymiar kary.....
    ]