  • 1. Data: 2003-05-27 08:26:08
    Temat: wspólnota mieszkaniowa
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    Czy ktoś może mi podać na jakiej ustawie opiera się tworzenie wspólnot
    mieszkaniowych?
    I czy w ogóle gdy już jest wspólnota mieszkaniowa utworzona i np. składa
    się z dwóch budynków, to czy istnieje możliwość podziału jej na dwie
    osobne wspólnoty? Czy jest to możliwe tylko za zgodą wszystkich czlonków
    (ew. poprzez przegłosowanie przez większość).
    A.

  • 2. Data: 2003-05-27 08:46:22
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@g...pl>, Azazell wrote:
    > Czy ktoś może mi podać na jakiej ustawie opiera się tworzenie wspólnot
    > mieszkaniowych?

    Ustawa z dnia 24 czerwca 1994.

    > I czy w ogóle gdy już jest wspólnota mieszkaniowa utworzona i np. składa
    > się z dwóch budynków, to czy istnieje możliwość podziału jej na dwie

    Tak

    > osobne wspólnoty? Czy jest to możliwe tylko za zgodą wszystkich czlonków
    > (ew. poprzez przegłosowanie przez większość).

    Nie jestem pewien trybu. Szczególnie nie jestem pewien czy nie wymagane
    jest czasami potwierdzenie notarialne.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-05-27 08:58:30
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś mo?e mi poda? na jakiej ustawie opiera si? tworzenie wspólnot
    > mieszkaniowych?

    Ustawa o wlasnosci lokali. Dz. u. z 2000, nr 80, poz. 903 ze zm.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-05-27 09:25:08
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    >Nie jestem pewien trybu. Szczególnie nie jestem pewien czy nie wymagane
    >jest czasami potwierdzenie notarialne.
    >
    >--
    >Marcin

    No wlasnie rzecz o ten akt notarialny. Bo developer wpisal do niego, ze
    tworzy wspolnote mieszkaniowa z dwoch budynkow i podziemnych garazy.
    Poniewaz garazy nikt nie kupil sa one nadal wlasnoscia developera,
    ktory poprzez to ma 70% udzialow we wspolnocie, co mu daje praktycznie
    mozliwosc przeforsowania wszytskiego. Głupie nie?

  • 5. Data: 2003-05-27 11:46:59
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Azazell" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktory poprzez to ma 70% udzialow we wspolnocie, co mu daje praktycznie
    > mozliwosc przeforsowania wszytskiego. Głupie nie?

    nie
    przeczytales dokladnie ustawe?
    20% ogolu wlascicieli moze przeglosowac tryb glosowania: jeden
    wlasciciel-jeden glos

  • 6. Data: 2003-05-27 17:19:00
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ktory poprzez to ma 70% udzialow we wspolnocie, co mu daje praktycznie
    > mozliwosc przeforsowania wszytskiego. Głupie nie?

    Nie przesadziles z tym 70% ? Mieszkasz w wielopoziomowym parkingu z
    mieszkaniami ?

    Karol

  • 7. Data: 2003-05-27 17:28:40
    Od: "jjans" <j...@w...pl>

    Azazell wrote:
    > Czy ktoś może mi podać na jakiej ustawie opiera się tworzenie wspólnot
    > mieszkaniowych?

    Tekst jednolity podał w wiadomości S.Koper

    > ...czy istnieje możliwość podziału jej na dwie osobne wspólnoty?

    Istnieje taka możliwość, ale nie jest to proste i tanie. Jeżeli oba budynki
    znajdują się na jednej działce gruntowej to niezbędny będzie podział tej
    działki. Dodatkowo aktualizacja istniejących już aktów notarialnych i zmiana
    wpisów do księgi wieczystej.
    Przyjmuję, że budynki da się bez problemów *rozdzielić*.

    > Czy jest to możliwe tylko za zgodą wszystkich czlonków (ew. poprzez
    przegłosowanie przez większość).

    A jaka to wspólnota? Ile jest w niej odrębnych lokali (mieszkalnych i
    użytkowych) skoro garaże dają właścicielowi 70% udziału?

    jjans

  • 8. Data: 2003-05-27 17:46:52
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jjans" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Istnieje taka możliwość, ale nie jest to proste i tanie. Jeżeli oba
    budynki
    > znajdują się na jednej działce gruntowej to niezbędny będzie podział tej
    > działki.

    A ja znam troche inna sytuacje:
    8 budynkow stoi na 5 dzialkach i kazdy budynek tworzy oddzielna wspolnote.
    I tak jest od początku świata :-)

    >Dodatkowo aktualizacja istniejących już aktów notarialnych i zmiana
    > wpisów do księgi wieczystej.

    Nikt nic nie wpisywal do istniejacych aktów ani ksiąg wieczystych.
    Nie słyszałem tez o zadnej zmianie podziału działek.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 9. Data: 2003-05-27 18:34:00
    Od: "jjans" <j...@w...pl>

    Karol wrote:

    > A ja znam troche inna sytuacje:
    > 8 budynkow stoi na 5 dzialkach i kazdy budynek tworzy oddzielna
    > wspolnote. I tak jest od początku świata :-)

    I pewnie jeszce suma udziałów w każdej wspólnocie i w prawie własności lub
    użytkowania wieczystego gruntów jest równa 1, a właściciele noszą nazwiska
    Kargul i Pawlak :-)

    Również pozdawiam
    jjans

  • 10. Data: 2003-05-27 19:43:13
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > I pewnie jeszce suma udziałów w każdej wspólnocie i w prawie własności lub
    > użytkowania wieczystego gruntów jest równa 1, a właściciele noszą nazwiska
    > Kargul i Pawlak :-)

    Niestety pudło :-)
    500 mieszkan. Udziały kazdy własciciel kupował dwa rózne:
    - w kazdym bloku i w gruncie pod blokiem
    - w czesciach pozostałych gruntów, na ktorych nie stoja bloki.

    Karol