  • 1. Data: 2003-05-27 06:53:59
    Temat: książeczki mieszkaniowe
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    czy pieniądze z książeczki mieszkaniowej można w jakiś sposób wypłacić? czy
    tylko można ją zrealizować gdy się kupuje mieszkanie?
    --
    pozdrowienia
    Aneta

  • 2. Data: 2003-05-27 10:03:51
    Temat: Re: książeczki mieszkaniowe
    Od: "MariuszR" <m...@n...post.pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > czy pieniądze z książeczki mieszkaniowej można w jakiś sposób wypłacić?
    czy
    > tylko można ją zrealizować gdy się kupuje mieszkanie?

    Wypłacic zawsze można, inna sprawa że może się to nie opłacać, a wyglada to
    mniej więcej tak:

    książeczki załozone do 1983 - oszczedności + odsetki + premia gwarancyjna +
    premia za systematyczne oszczędzanie

    książeczki założone w latach 1983 - 1989 - oszczedności + odsetki + premia
    gwarancyjna

    książeczki założone po 1989 r. - oszczedności + odsetki

    Podane przeze mnie daty są pisane z pamięci i mogą odbiegać od tych
    prawdziwych ale będzie to różnica +/- 1 rok
    W przypadku kiedy chcesz tylko wypłacić pieniądze nie kupując mieszkania
    zostaną ci wyplacony jedynie oszczędności + odsetki, jeśli to książeczka
    załozona po 1989 r. to nic nie tracisz w przeciwnym przypadku tracisz i to
    sporo.
    Jako przyklad mogę podać moją sytuację.:
    stan oszczędności x zl
    odsetki x zł
    premia gwarancyjna x*1,3 zł
    czyli w przypadku gdybym chciał wypłacić pieniądze nie kupując mieszkania
    tracę ponad 1/3 i powiem ci że jest to całkiem duża suma.

    Pozdrawiam.
    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 3. Data: 2003-05-27 10:15:05
    Od: "Aneta" <a...@t...pl>

    Użytkownik "MariuszR" <m...@n...post.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Aneta" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Wypłacic zawsze można, inna sprawa że może się to nie opłacać, a wyglada
    > mniej więcej tak:

    [ciach]

    dziękuję bardzo za odpowiedz

    --
    pozdrowienia
    Aneta

  • 4. Data: 2003-05-27 11:45:36
    Temat: Re: ksi?żeczki mieszkaniowe
    Od: rk <r...@p...onet.pl>

    "Aneta" <a...@t...pl> napisal:

    >czy pieniądze z książeczki mieszkaniowej można w jakiś sposób wypłacić? czy
    >tylko można ją zrealizować gdy się kupuje mieszkanie?

    można normalnie wypłacić wkład + odsetki, ale traci się prawo do premii
    gwarancyjnej
    --
    Robert Kamiński