  • 21. Data: 2003-08-24 10:49:13
    Temat: Re: wspólnota majatkowa
    Od: Kali<k...@o...pl>

    właśnie przeczytałam wszystkie odpowiedzi... nie myślałam, że
    spowoduje taką dyskusję, bardzo dziękuje wszystkim za zabranie
    głosu :) , ale szczerze mówiąc, wciąż nie wiem jaka jest odpowiedź :)
    jedno prawo a tyle interpretacji... czy to musi być takie pokręcone? :)
    jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 22. Data: 2003-08-24 11:00:00
    Od: Dredd<...@...pl>

    > szczerze mówiąc, wciąż nie wiem jaka jest odpowiedź :)
    > jedno prawo a tyle interpretacji... czy to musi być takie pokręcone? :)

    Podsumuję:
    Bez żadnych dodatkowych zabiegów Twój mąż nie będzie odpowiadał
    za Twoje długi sprzed zawarcia małżeństwa swym majątkiem
    odrębnym. Nie będziecie też za nie odpowiadać Waszym majątkiem
    dorobkowym (wspólnoscią ustawową małżeńską). Długi te wierzyciel
    będzie mógł egzekwować tylko z Twojego osobistego majątku
    odrębnego.

    Wspólnoscią (dorobkiem małżeńskim) możecie wyjątkowo odpowiadać
    tylko wówczas jesli tzw. intercyzą rozszerzycie wspólnosć majątkową
    małżeńską na Twój majątek odrębny (czyli z grubsza rzecz biorąc to co
    posiadałas przed małżeństwem)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 23. Data: 2003-08-24 11:20:35
    Od: Kali<k...@o...pl>

    muszę powiedzieć, że jest to, w mojej sytuacji, bardzo dobra
    wiadomość... dzieki za pomoc :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info