  • 1. Data: 2002-06-05 14:02:09
    Temat: wspolnota majatkowa
    Od: "paiCHiwo" <p...@U...pl>

    witam!
    dostalem taki problem do rozwiazania do szkoly, na Prawo :( koles nie placil
    skladek na ubezpieczenie spoleczne i motywuje to tym, ze ZUS jest winien
    JEGO ZONIE niewyplacone zasilki, ktore powinien mu wyplacic w 1991roku!!! a
    kwota niewyplaconych zasilkow jest wieksza od zobowiazan tego kolesia (zona
    jest ok nie ma zadnych dlugow), z jakiego paragrafu moge odmowic kolesiowi
    prawa do umozenia jego dlugow, z tytulu tego ze zus mial w 1991 roku
    niewyplacone zobowiazania...?

    pewnie to cos o wspolnocie majatkowej, ale nie wiem dokladnie, i chcialbym
    jeszcze sie dowiedziec gdzie moge poczytac o przedawnieniach z tyt.
    niewyplaconych zasilkach..

    pozdrawiam i dzieki za wszelki odzew
    paiCHiwo
    --
    "Jestem za karą śmierci. Ten, kto popełnił odrażające czyny, powinien dostać
    nauczkę na przyszłość"

  • 2. Data: 2002-06-05 20:37:17
    Temat: Re: wspolnota majatkowa
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik paiCHiwo <p...@U...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adl5q5$7js$...@n...tpi.pl...
> [...]
    >
    > pewnie to cos o wspolnocie majatkowej, ale nie wiem dokladnie, i chcialbym
    > jeszcze sie dowiedziec gdzie moge poczytac o przedawnieniach z tyt.

    Wchodzi tu w rachube kwestia potracenia.
    Ale i tak raczej nie, bo ZUS byl winny jej, nie jemu, a on zusowi, nie ona.
    Wspolnota jest, ale tylko
    majatkowa, nie jakas metafizyczno-osobowa. Maz i zona to jednak nie te same
    osoby

    --
    napisal Konrad G. ,