  • 1. Data: 2002-06-05 13:53:06
    Temat: Kapitał początkowy a ZUS
    Od: "aa" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam
    Stara sprawa - "kapitał początkowy" dla ZUS'u.
    Czy naprawdę pracownik sam musi udokumentować coś co ZUS powinien
    doskonale znać i mieć zarejestrowane, czyli okresy składkowe i wielkość
    składek?

    Tak się składa że przed rokiem 98'ym pracowałem tylko kilka lat
    i jeśli w tej instytucji (w ZUS'ie) nie panuje totalny bałagan to wszystkie
    niezbędne dane powinni już tam mieć.

  • 2. Data: 2002-06-05 18:20:52
    Temat: Re: Kapitał początkowy a ZUS
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "aa" <s...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:adl542$cjv$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Tak się składa że przed rokiem 98'ym pracowałem tylko kilka lat
    > i jeśli w tej instytucji (w ZUS'ie) nie panuje totalny bałagan to

    Przed 1999 r. indywidualnej rejestracji podlegali tylko pracownicy
    zakładów pracy do 20 pracowników, inni byli rozliczani zbiorowo.
    Możesz wierzyć lub nie, ale ZUS nie ma żadnych informacji na ten
    emat - mają ją zakłady pracy. Life is brutal, ale musisz iść do
    swojego zakładu po Rp-7 lub masz to w legitymacji ubezpieczeniowej
    (ale kto wtedy z nas młodych myślał o emeryturze?).

    Kotewka
    k...@w...pl