  • 1. Data: 2005-04-09 16:34:46
    Temat: wscieklizna
    Od: "szarada" <s...@b...pl>

    Witam, czy na tej grupie uda mi sie uzyskac informacje, w jaki sposob zwolnic
    starego psa, chorego na raka ze szczepien przeciwko wsciekliznie? Szczepienie
    byloby dla staruszka gwozdziem do trumny.:(
    Pozdrawiam
    szar

  • 2. Data: 2005-04-09 20:15:26
    Temat: Re: wscieklizna
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "szarada" <s...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > starego psa, chorego na raka ze szczepien przeciwko wsciekliznie?
    > Szczepienie
    > byloby dla staruszka gwozdziem do trumny.:(

    a ktos to w ogole sprawdza?

    P.

  • 3. Data: 2005-04-09 20:19:43
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    szarada wrote:
    > Witam, czy na tej grupie uda mi sie uzyskac informacje,

    Zadaj pytanie na pl.rec.zwierzaki. tam pewnie beda wiedziec.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 4. Data: 2005-04-10 01:55:02
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 09.04.2005 szarada <s...@b...pl> napisał/a:
    > Witam, czy na tej grupie uda mi sie uzyskac informacje, w jaki sposob zwolnic
    > starego psa, chorego na raka ze szczepien przeciwko wsciekliznie? Szczepienie
    > byloby dla staruszka gwozdziem do trumny.:(

    Wyjasnij mi, czemu to szczepienie mialoby wykonczyc zwierzaka?

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 5. Data: 2005-04-10 04:56:48
    Od: Agatka <a...@s...gazeta.pl>

    szarada wrote:
    > Witam, czy na tej grupie uda mi sie uzyskac informacje, w jaki sposob zwolnic
    > starego psa, chorego na raka ze szczepien przeciwko wsciekliznie? Szczepienie
    > byloby dla staruszka gwozdziem do trumny.:(

    Jeżeli pies/kot/człowiek nie jest całkowicie zdrowy to lekarz (nie
    konował) nie zgodzi się na żadne szczepienie.
    Niestety nie wiem czy w przypadku nowotworu też tak będzie, bo to nie to
    samo co jakieś tam przeziębienie :(

    Najlepiej zadzwoń do dobrej lecznicy/lekarza i zapytaj co zrobić w takim
    przypadku. Dobry wet poza leczeniem powinien wiedzieć też coś na temat
    prawa dotyczącego zwierzaków.

    Pozdrawiam
    Agata

  • 6. Data: 2005-04-10 04:57:11
    Od: Agatka <a...@s...gazeta.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:

    > Wyjasnij mi, czemu to szczepienie mialoby wykonczyc zwierzaka?

    Z powodu znacznego obniżenia odporności.

  • 7. Data: 2005-04-10 05:55:01
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 10.04.2005 Agatka <a...@s...gazeta.pl> napisał/a:
    > Z powodu znacznego obniżenia odporności.

    Wg. weta zza sciany raczej nie powinno byc problemu. Chyba, ze pies jest
    rzeczywiscie na wykonczeniu - ale IMHO wtedy rozsadnym rozwiazaniem jest
    uspienie psiaka by sie nie meczyl.

  • 8. Data: 2005-04-10 22:00:35
    Od: "szarada" <s...@b...pl>

    Szczepienie

    > Wyjasnij mi, czemu to szczepienie mialoby wykonczyc zwierzaka?

    W okresie poszczepiennym /ok.2tyg./ uklad immunologiczny nastawiony jest na
    zwalczanie wirusow podanych w szczepionce. Z tego powodu spada odpornosc
    organizmu i moze nastapic bardzo szybki rozwoj istniejacych komorek rakowych.
    Dodatkowo szczepionki z zabitych wirusow zawieraja tzw. adiuwanty, ktore
    bywaja rakotworcze i moga powodowac powstanie nowotworu - miesaka w miejscu
    wstrzykniecia.
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Weterynarz twierdzi, ze nie moze zwolnic psa
    ze szczepienia. Prawo unijne nakazuje nam szczepic co roku i juz. Chyba
    sprobuje w jakiejs inspekcji weterynaryjnej, czy czyms podobnym poszukac
    pomocy.
    Pozdr.
    szar