  • 1. Data: 2003-02-05 11:03:49
    Temat: własność winiety w gazecie
    Od: "hajge" <l...@w...pl>

    Uszanowanie,
    Przygotowuję biuletyn dla pewnego stowarzyszenia, ale wydawcy chcą mieć
    pewność, że winieta ich biuletynu nie zostanie "podkradnięta" przez
    komercyjną redakcję lokalnej gazetki, która jak ognia obawia się wszelkich
    nowych tytułów prasowych (nawet biuletyny traktuje jako konkurencję). W
    związku z tym wydawcy biuletynu chcą zarejestrować logo/winietę, żeby mieć
    na nią wyłączność.

    Czy Szanowni podzielą się wiedzą, gdzie można coś takiego zarejestrować?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    - Hajge -

  • 2. Data: 2003-02-06 06:40:21
    Temat: Re: wlasnosc winiety w gazecie
    Od: ab <b...@i...wroc.pl>

    > W zwiazku z tym wydawcy biuletynu chca
    > zarejestrowac logo/winiete
    >
    > gdzie mozna cos takiego zarejestrowac?

    Chyba u rzecznika patentowego.

    --
    !!!!!!!!!!!!
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.

  • 3. Data: 2003-02-06 16:09:35
    Temat: Re: własność winiety w gazecie
    Od: Iza<p...@o...pl>

    Witaj,

    co rozumiesz przez winietę? Układ artykułów i zdjęć w biuletynie, czy
    też jakąś kompozycję graficzną, która będzie się powtarzała w każdym
    numerze biuletynu?
    Jeżeli chodzi o układ artykułów i zdjęć - to podlega on ochronie z
    tytułu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W takim
    przypadku nie jest konieczne spełnienie żadnych formalności (np.
    rejestracja), aby ochrona przysługiwała.

    Jeśli natomiast chodzi o jakiś element graficzny i logo - to można je
    zgłosić do ochrony w Urzędzie Patentowym jako znaki słowne albo
    słowno - graficzne. Można to zrobić samemu lub przy pomocy
    pełnomocnika (rzecznika patentowego).

    pozdrawiam,
    Iza

    -> http://usenet.pomocprawna.info