  • 1. Data: 2003-02-05 11:07:11
    Temat: samochód na kredyt, DG, dow. rejestr., sprzedaż a podatki
    Od: "Rem" <b...@w...pl>

    Swego czasu kupiłem na kredyt samochód osobowy (jako osoba fizyczna) .W
    dowodzie rejestracyjnym jako właściciel wpisany jest BANK. Później
    wprowadziełem go do ewidencji środków trwałych w ramach prowadzonej DG.
    Obecnie spłaciłem cały kredyt i mam następujcy problem:
    1. Kto będzie wpisany do dowodu rejestracyjnego: ja jako osoba fizyczna czy
    moja DG ?
    2. Jeżeli będę chciał sprzedać samochód, to kto będzie sprzedawcą:
    - Ja ?
    - czy moja DG? ( Czy w tym przypadku, po całkowitej amortyzacji pojazdu,
    mogę ustalić cenę sprzedaży na 0zł i jaki podatek zostanie tu naliczony ?)

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2003-02-05 11:50:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Rem" <b...@w...pl> wrote in message
    > Swego czasu kupiłem na kredyt samochód osobowy (jako osoba fizyczna) .W
    > dowodzie rejestracyjnym jako właściciel wpisany jest BANK. Później
    > wprowadziełem go do ewidencji środków trwałych w ramach prowadzonej DG.

    Zalozmy ze to jednoosobowo prowadzona dzialnosc gospodarcza.

    > Obecnie spłaciłem cały kredyt i mam następujcy problem:
    > 1. Kto będzie wpisany do dowodu rejestracyjnego: ja jako osoba fizyczna
    czy
    > moja DG ?

    Pan - jako Pan osoba fizyczna - to ze prowadzi Pan DG w dowodzie nie bedzie.

    > 2. Jeżeli będę chciał sprzedać samochód, to kto będzie sprzedawcą:
    > - Ja ?
    > - czy moja DG?

    Pan jako osoba prowadzaca DG
    >( Czy w tym przypadku, po całkowitej amortyzacji pojazdu,
    > mogę ustalić cenę sprzedaży na 0zł i jaki podatek zostanie tu naliczony ?)

    Do pierwszej kontroli ten wynikajacy z faktury.
    A po kontroli taki jak "powinien".

    > Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    > Pozdrowienia

    Pozdrowienia