  • 1. Data: 2004-09-14 11:25:32
    Temat: własność mostu
    Od: "gochcat" <g...@w...nospam.pl>

    Witam! Mam pytanie, czy właściciel gruntu może zabronić przechodzenia przez
    most zbudowany nad rzeką? Jeżeli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-09-14 12:44:04
    Temat: Re: własność mostu
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik gochcat napisał(a) w wiadomości news:ci6kdr$odp$1@news.onet.pl:
    > Witam! Mam pytanie, czy właściciel gruntu może zabronić przechodzenia przez
    > most zbudowany nad rzeką? Jeżeli tak proszę o podanie podstawy prawnej.
    > Pozdrawiam.

    A jak daleko jest most od tego gruntu :) ?
    Nieprecyzyjne pytanie.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-14 13:41:08
    Od: "gochcat" <g...@w...nospam.pl>

    > A jak daleko jest most od tego gruntu :) ?
    > Nieprecyzyjne pytanie.

    Most znajduje się na prywatnej posiadłości. Pytanie moje dotyczy
    następującej sytuacji - most znajduje się na terenie stadniny koni, a jej
    właściciel zabronił mi przejść przez owy most. Zastanawiam się, czy ma do
    tego prawo skoro rzeki zaliczane są do wód publicznych.

  • 4. Data: 2004-09-14 13:47:36
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    gochcat wrote:

> [...]
    > właściciel zabronił mi przejść przez owy most. Zastanawiam się, czy ma do
    > tego prawo skoro rzeki zaliczane są do wód publicznych.

    ale most nie.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 5. Data: 2004-09-14 14:05:24
    Od: "ar156" <a...@n...o2.pl>

    > ale most nie.

    To ja chce przejść przez rzekę w miejscu gdzie stoi most. Niech go usunie.

  • 6. Data: 2004-09-14 20:27:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@U...wfmh.org.pl.TW> napisał w
    wiadomości news:ci6sub$khf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ale most nie.

    Most jest bez wątpienia nieruchomością, a więc jest własnością tego, kto
    jest własnością gruntu.

  • 7. Data: 2004-09-15 09:09:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+
    >+ Most jest bez wątpienia nieruchomością, a więc jest własnością tego, kto

    No, "właścicielem" pewnie miało być.
    Jak rozumiem pytającemu o to chodzi - most stoi nad rzeką, więc miejscem
    które nie jest prywatną własnością...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-09-15 15:31:11
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ar156 wrote:

    > To ja chce przejść przez rzekę w miejscu gdzie stoi most. Niech go usunie.

    Jeżeli nie będziesz chodził po jego gruncie, to możesz chodzić. Jak most
    przed rzeką i za rzeką jest na jego posesji, to możesz sobie po rzece tylko
    pochodzić;-)

    --
    pozdrawiam
    krys

  • 9. Data: 2004-09-16 14:47:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004, krys wrote:

> [...]
    >+ przed rzeką i za rzeką jest na jego posesji, to możesz sobie po rzece tylko

    ...a nie ma tam "dostępu do brzegu", jakieś 1,5 m ?
    I zapisu o "udostępnieniu dojścia do brzegu ? :)
    Może mi się z wodami stojącymi pomyliło, zastrzegam z góry :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-09-18 15:43:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...a nie ma tam "dostępu do brzegu", jakieś 1,5 m ?
    > I zapisu o "udostępnieniu dojścia do brzegu ? :)
    > Może mi się z wodami stojącymi pomyliło, zastrzegam z góry :)

    A nie wiem, ja tam bym nie ryzykowala włażenia na grunt, jakby właściciel z
    widłami leciał:-)

    --
    pozdrawiam
    krys