    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wlasciwosc sadu o zmniejszenie alimentow
    Date: Fri, 24 Apr 2009 18:06:25 +0200

    miedza wyskrobał(a):
    > witam, spodziewam sie pozwu ojca dziecka o zmniejszenie alimentow,
    > ktorych i tak nie placi jak ma zasadzone (750 zl). Placi pol bo jest
    > kryzys jak mowi, a kase ma, bo pracowal 5 lat w Irlandii i oszczedzal
    > na wszystkim. Mam pytanie: do jakiego Sadu powinien zlozyc pozew? Czy
    > powinien to byc Sąd wlasciwy dla mojego zamieszkania, zameldowania
    > czy wlasciwy dla jego zamieszkania czy tez zameldowania? Zalezaloby
    > mi by sprawa odbyla sie w miejscu mojego zamieszkania, bo mam dosc
    > daleko do miejsc innych w/w. Czy otrzymujac juz wezwanie z Sadu dla
> [...]

    Właściwym będzie sąd miejsca zamieszkania pozwanej, czyli Ciebie. Miejsce
    zamieszkania czyli to miejsce gdzie faktycznie przebywasz z zamiarem stałego
    przebywania w przyszłości. Nie musi to być miejsce zameldowania. Po
    otrzymaniu pozwu piszesz do sądu i wskazujesz na niewłaściwość sądu, gdyż
    nie masz miejsca zamieszkania w jego okręgu.

    --
    .B:artek.