  • 1. Data: 2005-03-18 08:04:30
    Temat: właściwość sądu
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    jest sobie firma w Krakowie która zajmuje się sprzedażą wysyłkową swoich
    produktów.
    twierdzą że i coś wyslali, a ja nie zapłaciłem.
    NIe dostaęm ani towaru, ani faktury, ani wezwań do zapłaty tylko nakaz
    zapłaty z sądu.
    napisałem sprzeciw prosząc jednocześnie o oddanie sprawy do sądu w moim
    mieście
    a nie w Krakowie gdzie ma siedzibę firma ( to jaieś 400 km).
    Ich adwokat powołuje się na ustalenie właściwości sądu na podstawie miejsca
    wydania
    ( wykonania umowy). Jakich argumentów użyć żeby jednak w celu udowodnienia
    że nie jest się
    wielbłądem nie jeździć tych 400 km ??

    macso

  • 2. Data: 2005-03-18 08:51:37
    Temat: Re: właściwość sądu
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    macso wyskrobał(a):
> [...]
    > miejsca wydania
    > ( wykonania umowy). Jakich argumentów użyć żeby jednak w celu udowodnienia

    Adwokat powołał się na art. 34 KPC. Skorzystał z właściwości przemiennej.
    Jednak moim zdaniem jak chodzi o umowy zawierane na odległość (czyli
    sprzedaż wysyłkowa), to miejscem spełnienia świadczenia (wykonania umowy)
    jest miejsce zamieszkania wierzyciela. Powinno to wynikać z zawartej z Tobą
    umowy, a jak nie wynika z tego to można tak wnioskować z właściwości
    zobowiązania.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-03-18 20:46:45
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Adwokat strony przeciwnej powołał się na 488 kpc z uwagi na miejsce
    wykonania.
    A umowy żadnej nie było, kilka razy nagabywali przez telefoni tyle. Nic nie
    podpisywałem,
    ani zamówienia, ani mowy. Oni mają swoją listę wysyłkową z której wynika że
    wysłali,
    a odbiór nie został potwierdzony ( wysyłali na adres firmy w której wtedy
    pracowałem).
    Termin rozprawy został wyznaczony, ale został odroczony bo sędzia
    zachorował.
    A ja się nie stawiłem, bo przysłali mi zawidomienie o termnie ,ale z inną
    sygnaturą i innymi nazwami stron, więc olałem.

    macso

    Użytkownik "Bartek Gliniecki"