  • 1. Data: 2003-06-10 21:29:52
    Temat: właściciel budynku - co na niego?
    Od: x...@w...pl

    Witka
    Mieszkam w kamienicy w Warszawie. Mam własnościowe mieszkanie. 50% budynku
    należy do właścicielki. Wszystko było by spoko gdyby nie fakt, iż z budynku
    mieszkalnego zrobił się biurowiec, przewijają się tłumy przypadkowych osób (do
    biura rachunkowego, do krawca, do siedziby jakiejś sekty, itd.) Co można na to
    zrobić? Jakiś przepis ograniczający tego typu praktyki? Przecież żyję w bloku
    mieszkalnym a nie w biurowcu.

    Można pomyśleć że się czepiam.... ale właściciel budynku tak przegina pałę z
    innymi rzeczami wobec mieszkańców, że chętnie też coś bym mu powiedział w
    związku z ww sytuacją.
    Czy jest coś w rodzaju ustawy określającej statut budynku lub coś innego na co
    można się powołać?
    Pozdrawiam
    Artur

    Ps: w przyszłym roku właściciel wyrzuca do mieszkań zastępczych 3 rodziny i
    podejrzewam że moje bussines sąsiedztwo się powiększy o te lokale. Już teraz
    Paniusiom przychodzącym do tych firm oraz właścicielce przeszkadzają moje dwa
    huskie jak idę z nimi po zatłoczonej klatce schodowej.

    Ps2. rady typu zmień mieszkanie itp. nie wchodzą w gre

  • 2. Data: 2003-06-10 22:37:04
    Temat: Re: właściciel budynku - co na niego?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > tłumy przypadkowych osób (do biura rachunkowego, do krawca, do
    > siedziby jakiejś sekty, itd.) Co można na to zrobić?

    No wiesz - to jej wlasnosc... Komuna pewnie zabrala i teraz ona
    rozporzadza swoim dobrem... Ma prawo.
    A zrobic to nie mam pojecia co mozesz - chba tylko sie przyzwyczaic -
    jesli ma odpoeiwednie pozwolenia (BHP i PP itp to nic jej nie mozesz
    zrobic.. (zreszta byloby to dziwne..)

  • 3. Data: 2003-06-11 02:09:49
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkalnego zrobił się biurowiec, przewijają się tłumy przypadkowych osób (do
    > biura rachunkowego, do krawca, do siedziby jakiejś sekty, itd.)

    Krawiec urzęduje w biurze? Biuro krawieckie prowadzi???

    > Co można na to
    > zrobić? Jakiś przepis ograniczający tego typu praktyki? Przecież żyję w bloku
    > mieszkalnym a nie w biurowcu.

    A jest przepis, że lokatorom nie wolno przyjmować więcej
    gości niż np. 20 na dobę?

    Zastanów się trochę...

    > Ps2. rady typu zmień mieszkanie itp. nie wchodzą w gre

    To może załóż własne biuro?
    BP,ANMSP... :-)

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 4. Data: 2003-06-11 07:42:44
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    dwa
    > huskie jak idę z nimi po zatłoczonej klatce schodowej.
    >
    > Ps2. rady typu zmień mieszkanie itp. nie wchodzą w gre

    Czytałem pierwsze odpowiedzi na twój post i raczej przychylam do twojej
    oceny sytuacji (chyba nikt nie chce mieszkać w biurowcu) ale niestety ci
    niewiele pomogę. Podpowiem iż w twojej sytuacji pewnie powstała wspólnota i
    to ona decyduje o wielu sprawach większością głosów a w ważniejszych
    jednomyślnie (głównie chodzi o zarządzanie częścią wspólną ale powstają
    pewne dodatkowe możliwości) i jeśli jest niewielka bodaj 7 wyodrębnionych
    lokali własnościowych to kieruje się przepisami KC.
    Pytanie tylko co rozumiesz "właściciel budynku przegina...." i "mam
    mieszkanie własnościowe" (chyba nie spółdzielcze własnościowe prawo do
    lokalu? ) bo twoja sytuacja prawna boże być różna, przecież ty też jesteś
    właścicielem i masz udział w części wspólnej jeśli jest to pełna własność
    wobec czego powinieneś mieć swój głos.
    Poczekaj może ktoś mądrzejszy coś bardziej konstruktywnego podpowie.
    Pozdrowienia dla wszystkich Andrzej

  • 5. Data: 2003-06-11 08:04:20
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Witam.
    Zgodnie z Art. 61 Prawa Budowlanego: "Właściciel lub zarządca obiektu
    budowlanego jest obowiązany użytkować obiekt zgodnie z jego przeznaczeniem
    ... ".
    Polecam przeczytanie całego rozdziału 6 Prawa Budowlanego.
    Jeśli właściciel użytkuje obiekt mieszkaniowy jako biurowy to jest to
    niezgodne z PB. Powinnien posiadać decyzję o zmianie sposobu użytkowania.
    Sprawą powinnieneś zainteresować "właściwy organ".

    Tylko z tego co piszesz, to też jesteś współwłaścicielem tego obiektu.
    A donosić na siebie ...

    yba

  • 6. Data: 2003-06-12 09:46:43
    Temat: Re: wła?ciciel budynku - co na niego?
    Od: P <h...@a...com>

    On Wed, 11 Jun 2003 09:42:44 +0200, "Andrzej i B."
    <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl> wrote:

    > Czytałem pierwsze odpowiedzi na twój post i raczej przychylam do twojej
    >oceny sytuacji (chyba nikt nie chce mieszkać w biurowcu) ale niestety ci
    >niewiele pomogę. Podpowiem iż w twojej sytuacji pewnie powstała wspólnota i
    >to ona decyduje o wielu sprawach większo?ci? głosów a w ważniejszych
    >jednomy?lnie (głównie chodzi o zarz?dzanie czę?ci? wspóln? ale powstaj?
    >pewne dodatkowe możliwo?ci) i je?li jest niewielka bodaj 7 wyodrębnionych
    >lokali własno?ciowych to kieruje się przepisami KC.

    Jak nie ma specjalnych regul dla wspolnoty mieszkaniowej to ustawa o
    wlasnosci lokali mowi o dwoch metodach decydowania dla wspolnoty w
    ktorej jest wiecej niz 7 lokali, zarowno wyodrebnionych jak i
    niewyodrebnionych (to nie ma znaczenia, chodzi o minimum 8 takich
    ktore mozna wyodrebnic).

    No wiec pierwszy sposob, to bodajze o ile pamietam glosowanie wg
    udzialow w nieruchomosci wspolnej, czyli jak wlasciciel jakies 50% to
    spoko kazdego pewnie przeglosuje. I jednomyslnosci w takich powyzej 7
    chyba nie potrzeba, bo zapewniam ze to wspolnocie ze setka wlascicieli
    bylby koszmar... I jeszcze byla taka mozliwosc ze w sprawach
    wymienionych w ustawie (trzeba sprawdzic dokladnie jakie), wlasciciele
    lokali ktorzy maja chyba 1/5 udzialow, to moga doprowadzic do zmiany
    sposobu glosowania z glosowania wg udzialow na glosowanie 1 wlasciciel
    rowna sie jeden glos. No to wtedy taki pojedynczy gostek nawet jak ma
    duzo w budynku to lezy i kwiczy (teoretycznie).

    Poza tym kazdy wlasciciel (ustawa o wlasnosci lokali), najemca
    (ustawa o ochronie praw lokatorow) jest zawsze zobowiazany do
    przestrzegania porzadku domowego i korzystania z niego tak, by nie
    utrudniac korzystania innym. Bo jak nie, to sa jakies w tych ustwach
    mozliwosci wykopania...

  • 7. Data: 2003-06-12 09:58:18
    Od: P <h...@a...com>

    On Wed, 11 Jun 2003 04:09:49 +0200, "PiotRek"
    <b...@W...wp.pl.invalid> wrote:

    >A jest przepis, że lokatorom nie wolno przyjmować więcej
    >go?ci niż np. 20 na dobę?

    errrr... hmmmmm...taaaak...?

    Ale ani wlasciciel, ani "korzystajacy z lokalu na podstawie innego
    prawa niz prawo wlasnosci" nie moze naruszac porzadku domowego
    utrudniajac przy tym korzystanie z lokali innym uprawnionym.