  • 1. Data: 2011-01-26 21:12:21
    Temat: winny popełnienia wykroczenia, mimo braku dowodów i tego że się nie przyznałem
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    witam,

    sytuacja jak milion w tym kraju: dostałem wezwanie na komisariat gdzie
    przedstawiono mi zdjęcie mojego samochodu z przekroczoną prędkością
    (104/50). nie przyznałem się że to ja, wskazując potencjalnego sprawcę.
    wezwany sprawca również się nie przyznał i wskazał kolejnego
    potencjalnego sprawcę. na przesłuchaniu oznajmiłem, że w przypadku
    niewykrycia sprawcy wnoszę o ukaranie mnie za niewskazanie sprawcy.
    teraz otrzymałem wyrok w imieniu RP orzekający o mojej winie. winny
    jestem przekroczenia prędkości (97KW). uzasadnienia brak, dowodów na
    podstawie których ustalono że to ja również nie ma (chodzi mi np o
    zdjęcia z wniosku o PJ czy DO).

    poniżej skan wyroku:
    str 1
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac35b61d20735be5
    .html
    str 2 to info na temat odwołania
    str 3
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/894897159b2347f7
    .html
    str 4
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2c18d87bdc72cb4
    .html

    czy mam po co się odwłowywać (co napisać?) czy może nie mam racji?

  • 2. Data: 2011-01-26 21:21:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wampir Energetyczny" <a...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:ihq2nn$4ou$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > przekroczenia prędkości (97KW). uzasadnienia brak, dowodów na podstawie
    > których ustalono że to ja również nie ma (chodzi mi np o zdjęcia z

    Ja bym sie odwoływał, jeśli ze zdjęcia nie wynika, kto kierował.

  • 3. Data: 2011-01-26 21:24:43
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-01-26 22:12, Wampir Energetyczny pisze:
> [...]
    .html

    > czy mam po co się odwłowywać (co napisać?) czy może nie mam racji?

    Masz wnieść w ciągu 7 dni sprzeciw od wyroku nakazowego, wtedy odbędzie
    się posiedzenie sądu. Teraz widzę, że już po palcach (bo wyrok nakazowy
    z 18.01), to pozostaje Ci tylko zapłacić ile chcieli.

    Na rozprawie policja musiałaby udowodnić, że celowo zataiłeś.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2011-01-26 21:35:37
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 26-01-2011 22:24, Maruda pisze:

> [...]
    > z 18.01), to pozostaje Ci tylko zapłacić ile chcieli.
    >
    > Na rozprawie policja musiałaby udowodnić, że celowo zataiłeś.

    pismo odebrałem wczoraj. w jaki sposób policja może udowodnić że celowo
    zataiłem? ja będe mówił, że to nie ja, a oni będą mówili że to ja? i
    czyją stronę weźmie sąd?

  • 5. Data: 2011-01-26 21:37:55
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 26-01-2011 22:21, Robert Tomasik pisze:

    > Ja bym sie odwoływał, jeśli ze zdjęcia nie wynika, kto kierował.

    nie nie. ze zdjęcia może wynikać kto kierował, ja siebie po prostu nie
    poznałem na zdjęciu, bo nie mam takiego obowiązku ;] chodzi mi o sposób
    w jaki wydano wyrok.

  • 6. Data: 2011-01-26 22:21:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wampir Energetyczny" <a...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:ihq47j$8cd$2@inews.gazeta.pl...

    > nie nie. ze zdjęcia może wynikać kto kierował, ja siebie po prostu nie
    > poznałem na zdjęciu, bo nie mam takiego obowiązku ;] chodzi mi o sposób w
    > jaki wydano wyrok.

    Jeśli sie dało poznać, to jeśli zaczniesz kombinować, to jeszcze się okaże,
    że skąłdałeś fałszywe zeznania. Jeśli natomiast ze zdjecia nei da się
    jednoznacznie rozpoznać kto jechał, no to po prostu nie ma dowodu i tyle.

  • 7. Data: 2011-01-26 22:22:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maruda" <n...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Masz wnieść w ciągu 7 dni sprzeciw od wyroku nakazowego, wtedy odbędzie
    > się posiedzenie sądu. Teraz widzę, że już po palcach (bo wyrok nakazowy z
    > 18.01), to pozostaje Ci tylko zapłacić ile chcieli.

    Ale 7 dni się liczy od daty doręczenia, a nie wydania wyroku, o którym
    obwiniony nie ma zielonego pojęcia.

  • 8. Data: 2011-01-27 08:11:11
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 26.01.2011 23:21, Robert Tomasik pisze:

    > Jeśli sie dało poznać, to jeśli zaczniesz kombinować, to jeszcze się
    > okaże, że skąłdałeś fałszywe zeznania.
    O ile wiem osoba oskarżona (w tym wypadku obwiniona) nie ma obowiązku
    mówienia prawdy.

  • 9. Data: 2011-01-27 09:40:12
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 26.01.2011 22:35, Wampir Energetyczny pisze:
    > W dniu 26-01-2011 22:24, Maruda pisze:

    > pismo odebrałem wczoraj. w jaki sposób policja może udowodnić że celowo
    > zataiłem? ja będe mówił, że to nie ja, a oni będą mówili że to ja? i
    > czyją stronę weźmie sąd?

    Sąd może powołać biegłego. Jeżeli biegły stwierdzi, że to nie Ty, lub że
    nie da się tego stwierdzić, bo zdjęcie niewyraźne, to dowodu nie ma, a
    jak stwierdzi, że to ty, to dodatkowo płacisz za opinie biegłego.

    ZTCW to w Niemczech w takich przypadkach gdy nie da się stwierdzić, kto
    prowadzi samochód, to właściciel musi przez rok prowadzić "pamiętnik" i
    wpisywać do niego każdy przejazd - nawet do sklepu po piwo. Niektórzy
    więc wolą zapłacić.
    Póki co w Polsce chyba tego jeszcze nie ma.

  • 10. Data: 2011-01-27 14:32:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > O ile wiem osoba oskarżona (w tym wypadku obwiniona) nie ma obowiązku
    > mówienia prawdy.

    No właśnie kiedyś tak było. Ale teraz z art. 183 kpk wykreślono
    wykroczenia, więc co do zasady jak zeznasz, że jechał ktoś inny, a jechaleś
    sam, to popełniasz przestęstwo z art. 233 kk. możemy dyskutować, czy to
    poprawna konstrukacja prawna - mnie się nie podoba - ale obecnie tak jest.