  • 41. Data: 2005-10-11 15:58:35
    Temat: Re: wiezienie za dlugi jest nielegalne
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" napisał(a):

    > Problem w tym, że z takiego założenia wychodzą, częstokroć nie
    > informując nawet przyszłego ojca o fakcie po czym informują go jak
    > wyciągają rękę po pieniążki. Wtedy padają dwa zdania - jesteś ojcem
    > mojego dziecka. Płać!

    E tam. Po co sobie komplikować życie? No i po pierwsze - najpierw niech
    udowodni, ze to ty jesteś ojcem, po drugie - zawsze na starośc mozna
    dziecko pozwać o alimenty - każdy kij ma dwa końce.

    > Ja bym jeszcze dorzucił regulację na temat praw do opieki noworodka.
    > Sąd (o ile rodzice nie mogą) powinien brać pod uwagę możliwości
    > (finansowe/czasowe) oraz warunki a nie tylko "dziecko jest z matką bo
    > to matka".

    Noworodki maja to do siebie, że bywają karmione piersią. Trudno ojcu
    byłoby.

    > Typowe, poniekąd się zgadzam ale właśnie pokazałąś typowe myślenie
    > kobiety. Ojciec chce być ojcem ale nie może, bo mamusia jest na niego
    > obrażona i nie pozwala na kontakty z dzieckiem ale pieniążki to nie
    > śmierdzą i łapkę się po nie chętnie wyciąga. Skąd ja to znam...

    Ha, ja akurat piszac te slowa miałam przed oczami sytuacje, gdzie ojciec
    moze byc ojcem, ale wlaśnie nie chce, więc się wypiął na dzieci, ma w
    nosie to, ze brakuje im na zarcie, bo matka nie zarobi aż tyle. On
    tymczasem ma dług i wyrok za niepłacenie, mało tego - najnormalniej w
    świecie ich okradł. Co kieruje takim facetem, który wypina sie na
    własne dzieci, podobno kochane przez naście lat?
    Nie widzę powodu, zeby kogokolwiek zwalniac z łozenia na własne
    dzieci,tak samo jak nie widzę powodu, zeby nie ukarac rodzica
    utrudniajacego kontakty.

    > To nie kara dla dziecka tylko konieczność w wypadku, gdy dzieckiem nie
    > ma się kto zająć. Zawsze można umieścić dziecko w domu dzieck do
    > momentu jak matka nie wyjdzie... (teoretyzowanie...)

    Dla dziecka odseparowanie od matki zawsze ( no, prawie) jest tragedią
    ( matka moze byc kryminalistką, ale jednocześnie kochającą matką).
    Mniejszym złem dla takiego dziecka byłoby chyba umieszczenie w rodzinie
    zastępczej.

    > Bo macie solidarność jajników i wiadomo kogo poprze baba w takim
    > wypadku. Są fakty większej i mniejszej wagi - dla kogo co będzie
    > ważniejsze - zgadnij.

    Guzik prawda. nie kieruję się solidarnoscia jajników( nie mierz innych
    swoja miarką). Możesz sobie ojca z matka zamienić dowolnie., bo kto
    powiedział, że ojciec nie moze opiekować się dziećmi, a matka płacić
    alimentów?

    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson

  • 42. Data: 2005-10-11 16:14:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > I vice versa. Jego też nikt nie zwolnil od odpowiedzialności za seks.

    ale nie mozna jednej strony jak guru traktowac, poz atym mowimy o sytuacji
    ewidentnego wrobienia.

    > Jaki chcesz osiągnać skutek obniżając dziecku standard życia?

    nie musi miec obnizonego jezeli matka bedzie sie jak czlowiek zachowywac,
    jezeli
    zachowuje sie jak xx n to musi zdawac sobiez sprawe z konsekwencji.

    > Jak matka jest głupia, to chcesz
    > zabrać dziecku czekoladę, żeby ją ukarać?

    absolutnie nie, matka po prostu wynajmuje opiekunke a sama idzie do pracy
    (ta zawsze sie znajdzie jezlei czlowiek
    naparwde szuka), wiec to nie zabranie dziecku czekolady a zabranie wygod
    osobie ktora nie ma poszanowania dla innych.
    Mozna ustalic "okres wypowiedzenia" dla alimentow w takim wypadku, wiec
    kobieta (lub facet ) mialaby czas na znalezienie roboty

    P.

  • 43. Data: 2005-10-11 16:14:18
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-11 17:58, krys wrote:

> [...]
    > Nie widzę powodu, zeby kogokolwiek zwalniac z łozenia na własne
    > dzieci,tak samo jak nie widzę powodu, zeby nie ukarac rodzica

    No a ja mam taką sytuację, że płacę dobrowolnie (kupuję dziecku wszystko
    co potrzeba) jednak "mamusia" robi wszystko, żeby mnie wkurwić przez
    telefon i utrudniać kontakty z dzieckiem ponieważ nie wyszedł jej
    wymarzony model rodziny 2+1. Uważa, że ma prawo wtrącać się w moje życie
    i sprawy prywatne i do tego wykorzystuje dziecko. Chyba lekko chore. I
    co taki ojciec jak ja może z tym fantem zrobić? Złożyć pozew do sądu i
    widywać dziecko 1-2 razy w miesiącu po 2 godziny? Jak mogę ją zmusić do
    czegoś i jak ją mogę ukarać za to co robi dziecku i mi. Aha! nie
    zapomina w tych "kontaktach telefonicznych" na końcu dorzucić, że to ja
    nie chcę kontaktu z dzieckiem. Śmiech na sali.

> [...]
    > swoja miarką). Możesz sobie ojca z matka zamienić dowolnie., bo kto
    > powiedział, że ojciec nie moze opiekować się dziećmi, a matka płacić

    Ile znasz takich przypadków? Znałaś jakąkolwiek sprawę, która wygrał
    ojciec i jemu przyznano prawo do opieki? Ile musi udowodnić matka w
    sądzie żeby ojciec nie mógł widywać się z dzieckiem albo ma to
    ograniczone a ile musi udowadniać ojciec, że matka się nie nadaje do
    opieki - różnice o rzędy wielkości. Kiedyś w telewizorni podawali, że
    ojcowie wygrywają takich spraw 2% więc masz tutaj skalę porównawczą. W
    98% wygrywa matka... więc?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://unixlab.info/~kaczor/protokol.jpg

  • 44. Data: 2005-10-11 16:26:40
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie wierzę. kto ci powiedział, że taka pani musi się komukolwiek
    > zwierać? I na co ten podsłuch wtedy?

    mozna podjudzic, zrestza predziej czy pozniej bedzie miala potrzebe
    wypaplania, zawsze mozna ja podejsc,
    nie powiem jak :-) ale wiem jak

    > Nie zwierza się nikomu.

    sraty taty :), sie przynete wysyla..

    > Są sprawy na tej ziemi, o ktorych sie ustawom nie śniło. Nie da się
    > życia ustawić ustawami.

    te sie da, jezlei ktos naprawde sie postara.

    > Z sąsiadką?;-P Sorry, to nie jest to samo. Przekonasz się, kiedy sam
    > będziesz rodzicem.

    spedzalem z nia wiele godzin dziennie , na moj widok pioszczala, (na widok
    swojego taty nie bardzo - mniej kontaktu:)
    na pewno jestem w stanie w 100 % wyobrazic sobie jak to jest.

    > To JEST problem. Ile musiałaby zarobić matka, zeby wystarczyło na
    > opiekunkę, żarcie i czynsz?

    opiekunka 2 zl na godzine na miesiac wyjdzie 320 zl, moze znajdzie jakie
    smlode dziewczyny ktore za pol darmo
    sie zajma mala. Jakis tam dodatek dla samotnie wychowujacych dostanie, po z
    atym jak mowilem musi sie liczyc z konsekwencjami,
    .. nie ma na czynsz na takie mieszkanie wynajmuje mniejsze, pokoik z
    kichnia,rezygnuje z wygod, kazda decyzja ma plusy i minusy, takie zycie.
    Nie mozna szmacic jednej osoby by zapewnic godne zycie innej.
    Po z atym nic nie stoi na przeszkodzie by facet (czy babka)_ z wlasnej woli
    cos dorzucila, ale ustawa za probe upodlenia byla by zwolniona z OBOWIAZKU
    placenia

    www.tato.pl (tam masz kilka skurwysynstw :-)

    > A kto Ci powiedział, ze matka nie pracuje?

    inaczej bedzie pracowac, a obowiazki przy dziecku opiekunka.

    > Na pewno kary nie powinno odbywać dziecko. z drugiej jednak strony
    > odseparowanie noworodka/niemowlaka od matki też jest dla dziecka karą.
    > To chyba nie jest takie proste, jak 2+2.

    no nie lepiej pozwolic na 5 lat opieki a pozniej odebrac.
    Zajma sie najblizsi albo Panstwo, jezlei wyrok krotki pozniej odbierze.
    A jak ma sie czuc ojciec ktorego zamykaja w areszcie (nie wazne teraz czy
    slusznie)
    gdy dziecko sie rodzi ? Co on gorszy jest?

    > Ależ o czym Ty mówisz?;-) Czyżbyś nie wierzył w niezawisłość sądów i w
    > sprawiedliwość? I dlaczego panie sędzie, a nie panie i panowie?

    bo niestety te stanowia wiekszasc w sadach rodzinnych.

    P.

  • 45. Data: 2005-10-11 16:34:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > ale nie mozna jednej strony jak guru traktowac, poz atym mowimy o
    > sytuacji ewidentnego wrobienia.

    Której strony? Problem w tym, ze oboje nie sa po lobotomii, i oboje tak
    samo sa odpowiedzialni za ciążę. Nie wierzę w "ewidentne wrobienia".
    Seks zawsze niesie ryzyko ciąży, i to "wrabiani" powinni brac pod
    uwagę, żeby nie dac sie wmanewrować.

    > nie musi miec obnizonego jezeli matka bedzie sie jak czlowiek
    > zachowywac, jezeli
    > zachowuje sie jak xx n to musi zdawac sobiez sprawe z konsekwencji.

    Zaraz - alimenty są _na potrzeby dziecka_ - matki w to nie mieszaj -
    ona powinna ponieścć konsekwencje z zupełnie innej beczki.

> [...]
    > naparwde szuka), wiec to nie zabranie dziecku czekolady a zabranie
    > wygod osobie ktora nie ma poszanowania dla innych.

    Konsekwencją jednak będzie obnizenie standardu dziecku. KRiO ma na ten
    temat zdanie, że standard życia dziecka nie może znacząco odbiegać od
    stansdardu życia rodziców, nie?

    > Mozna ustalic "okres wypowiedzenia" dla alimentow w takim wypadku,
    > wiec kobieta (lub facet ) mialaby czas na znalezienie roboty

    IMHO jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Proponujesz rozwiazanie "Kowal
    zawinił, Cygana powiesili"

  • 46. Data: 2005-10-11 16:48:27
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > mozna podjudzic, zrestza predziej czy pozniej bedzie miala potrzebe
    > wypaplania, zawsze mozna ja podejsc,
    > nie powiem jak :-) ale wiem jak

    Dobra, dobra, przyjmuję do wiadomopści, że jesteś Rutkowski II;-)

    > te sie da, jezlei ktos naprawde sie postara.

    Właśnie życie dla dziecka w dwóch domach, to sie IMHO bez dobrej woli
    rodziców nijak ustawą ustalić nie da...

    > spedzalem z nia wiele godzin dziennie , na moj widok pioszczala, (na
    > widok swojego taty nie bardzo - mniej kontaktu:)
    > na pewno jestem w stanie w 100 % wyobrazic sobie jak to jest.

    Miałeś do czynienia z małym dzieckiem, sprobuj poopiekować się
    nastolatkiem;-)

    > opiekunka 2 zl na godzine na miesiac wyjdzie 320 zl, moze znajdzie
    > jakie smlode dziewczyny ktore za pol darmo
    > sie zajma mala.

    Żartujesz, gdzie znajdziesz opiekunkę za takie pieniądze?

    > Jakis tam dodatek dla samotnie wychowujacych dostanie,

    A won! Dziecko ma ojca, matkę, babkę, dziadka - z jakiej paki wysyłaśz
    jego matke po moje pieniądze, znaczy zasiłek? Czy w związku z tym mam
    prawo wniesc do sądu o widzenie się z tym dzieckiem?

> [...]
    > .. nie ma na czynsz na takie mieszkanie wynajmuje mniejsze, pokoik z
    > kichnia,rezygnuje z wygod, kazda decyzja ma plusy i minusy, takie

    No dobrze - mamy juz 320 na opiekunkę, ile moze przy takiej cenie
    opiekunki kosztować mieszkanko ( nie apartament, tylko niskostandardowe
    mieszkanie) - 400zł? to juz 720. Najniższa pensja to jakies 650 do
    ręki, to jest to, co dostanie na pewno, jeśli dostanie legalna pracę.
    Jak widzisz - za mało, nie będzie czekolady, ani chlebka.

    > Nie mozna szmacic jednej osoby by zapewnic godne zycie innej.

    Płacenie na jedzonko dla dziecka nie jest szmaceniem rodzica.

    > Po z atym nic nie stoi na przeszkodzie by facet (czy babka)_ z wlasnej
    > woli cos dorzucila, ale ustawa za probe upodlenia byla by zwolniona z
    > OBOWIAZKU placenia

    Normalni rodzice tak właśnie robią - rozwodzą się z partnerem życiowym,
    ale nie z własnym dzieckiem!

    > inaczej bedzie pracowac, a obowiazki przy dziecku opiekunka.

    Moja znajoma pracuje, wynajmuje, nie ma opiekunki i nie wyrabia( i nie
    zarabia najniższej krajowej). A tatuś dzieci ukrył majątek przed
    komornikiem i udaje, że żyje z renty mamusi. Jest własnym dzieciom
    winien średniej klasy samochód za parę lat alimentów. To jest dopiero
    skurwysyństwo (nawet faceci tak mówią, czyzby solidarność?)

    > no nie lepiej pozwolic na 5 lat opieki a pozniej odebrac.

    Mówisz o dziecku, nie o pluszowej zabawce.

    A jak ma sie czuc ojciec ktorego zamykaja w areszcie (nie
    > wazne teraz czy slusznie)
    > gdy dziecko sie rodzi ? Co on gorszy jest?

    ZAleży, jaki ojciec i zależy, jaka matka. Normalni pewnie podle,
    nienormalnym to zwisa.

    > bo niestety te stanowia wiekszasc w sadach rodzinnych.

    Ale na szczęście zdarzają się też i faceci.

  • 47. Data: 2005-10-11 16:55:53
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-10-11 18:34, krys wrote:

    > Zaraz - alimenty są _na potrzeby dziecka_ - matki w to nie mieszaj -
    > ona powinna ponieścć konsekwencje z zupełnie innej beczki.
    [...]
    > Konsekwencją jednak będzie obnizenie standardu dziecku. KRiO ma na ten
    > temat zdanie, że standard życia dziecka nie może znacząco odbiegać od
    > stansdardu życia rodziców, nie?

    Znam przypadek, gdzie ojciec płaci 800 zł bo ma dobrą pracę a znam
    przypadek, że ojciec płaci 300 zł. Teraz tak - matka dziecka tego
    pierwszego wcale nie pracuje i żyje w zasadzie z dzieckiem z tych
    alimentów (dorabia coś tam jako księgowa w domu). Jak ojciec przyniesie
    kasę odrazu wali na imprezę. Druga z matek robi podobnie, nie pracuje,
    nie kwapi się do szukania pracy, ojciec dziecka (jeszcze mąż) robi
    zakupy do jedzenia młodemu bo mamusia oczywiście kasę puści. Dlaczego
    teraz jest tak, że jedno dziecko ma taki standard (za 300 zeta) a
    dlaczego drugie (bo tatuś więcej zarabia) ma mieć wyższy standard przy
    okazji mamusia też? Przychodzi mi tu jedno do głowy - zasądzone alimenty
    nie przekazywać w gotówce tylko w formie zakupów dla dziecka - to
    skutecznie mamusi odetnie możliwości dysponowania gotówką i wydawania
    tatusiowych pieniędzy na browary. Kwota w całości dla dziecka będzie
    spozytkowana przez dziecko a ojciec np. kolekcjonuje kupony z kas
    fiskalnych i ma z głowy problem rozliczeń czy ew. późniejszego
    udowadniania w sądzie ile płacił na dziecko.

  • 48. Data: 2005-10-11 16:57:18
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" napisał(a):

    . Uważa, że ma prawo wtrącać
    > się w moje życie i sprawy prywatne i do tego wykorzystuje dziecko.
    > Chyba lekko chore.

    Bardzo chore. I przykro mi, ze sady jednak bywaja ślepe w takich
    sytuacjach.

    > I co taki ojciec jak ja może z tym fantem zrobić?
    > Złożyć pozew do sądu i widywać dziecko 1-2 razy w miesiącu po 2
    > godziny?

    Wiesz, ale jak złożysz taki pozew, to masz czarno na białym, ze robiłes
    coś w tym kierunku. To jest brudna wojna, ale przynajmniej nikt nie
    zrobi z Ciebie kretyna zarzucając, ze nigdy nie składałes pozwu o
    ustalenie widywania dziecka.

    > Jak mogę ją zmusić do czegoś i jak ją mogę ukarać za to co
    > robi dziecku i mi.

    W normalnym państwie zrobiłby to sad. Ty mozesz liczyc na to, że kiedyś
    dziecko wypnie się na matkę zarzucając jej kłamstwo na temat ojca.

    Możesz sobie ojca z matka zamienić dowolnie.,
    Kiedyś w telewizorni podawali, że
    > ojcowie wygrywają takich spraw 2% więc masz tutaj skalę porównawczą. W
    > 98% wygrywa matka... więc?

    A ile tak naprawde jest zakładanych spraw o opiekę przez ojców?
    Ja nie twierdzę, ze opieka się matce nalezy, jak psu zupa. Uwazam, ze
    dzieckiem powinni sie rodzice zajmowac razem, albo przynajmniej po
    ludzku dogadać się w kwestii dziecka, nikt nie każe im się kochać.
    wygrywanie własnych wojenek za pomoca dziecka uważam za skrajne
    sk...stwo. BNez wzgledu na płec pogrywajacego.
    Życzę Ci dobrych kontaktów z dzieckiem, pomimo starań matki.

  • 49. Data: 2005-10-11 17:27:33
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" napisał(a):

    > Dlaczego teraz jest tak, że jedno dziecko ma taki standard (za 300
    > zeta) a dlaczego drugie (bo tatuś więcej zarabia) ma mieć wyższy
    > standard przy okazji mamusia też?

    Bo ojciec pierwszego zarabia więcej niż ojciec drugiego - przed rozwodem
    pierwsze miało pewnie wyższy standard, niż drugie.

> [...]
    > dla dziecka - to skutecznie mamusi odetnie możliwości dysponowania
    > gotówką i wydawania tatusiowych pieniędzy na browary.

    Ja nie widzę przeciwwskazań. Gorzej byłoby pewnie z przekonaniem sądu.

> [...]
    > kolekcjonuje kupony z kas fiskalnych i ma z głowy problem rozliczeń
    > czy ew. późniejszego udowadniania w sądzie ile płacił na dziecko.

    J. w.

  • 50. Data: 2005-10-11 20:38:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    krys <k...@p...onet.pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > innych swoja miarką). Możesz sobie ojca z matka zamienić
    > dowolnie., bo kto powiedział, że ojciec nie moze opiekować się
    Nauka stosowana - statystyka.

    - w solidarności minigamet zapodał:

    --
    pozdro